Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 858 ggr
Theres
0

Utebur - rymmningssäker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en bur jag har till mina illrar på sommaren på Öland. Vi bor väldigt många i sommarstugan, så har ingen möjlighet att ha dem inne då dörren alltid står öppen, och stugan är liten.

Om jag ska bygga något liknande till råttorna, vad ska jag tänka på då? Illrarna är ju inga gnagare, så de kan ju inte gnaga sig ut.

Hur tjocka bärläktar?
Funkar plywood som vindskydd från 2 sidor, eller kan de gnaga igenom det?

Funkar vanligt fyrkantsrutnät?

golf.ifokus.se

hus-musen
0

de första du måste tänka på ät att råttor gillar att gräva, så du får nog gräva ner någon en halvmeter ner i marken=)

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

Eller ha nät på botten väl? Tungan ute

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte ju givetvis ha bottenströ i som vanligt :P Och ha nät i botten ja, precis som denna buren…

golf.ifokus.se

empan-hampus
0

#3 Jag tycker det ser jätte bra ut! Men mina skulle ju iförsej inte ens försöka rymma.. x)

Theres
0

Men är pinnarna inte för tunna eller så om de skulle få för sig att börja gnaga?

golf.ifokus.se

empan-hampus
0

Det får någon kunnigare svara på Glad

hus-musen
0

beror helt på om du har gnagarråttor! o om de har nått att aktivera sig med i buren! jag hade inte haft bara galler i botten, de är hårt o vasst för små råttassar.

samma med plywooden, om du har gnagråttor så tar de sig ut den vägen på ett par minuter=)

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

Det finns väl metall pinnar man kan bygga med väl? Tänkte istället för Playwood Glad