Duger denna?

Beror nog på hur många råttor du ska ha i den. Enligt burräknaren får du ha upp till 5 råttor i en bur med de mått du angav.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tänkt att ha 2 råttor i den 

Till 2 råttor så tror jag den buren kan passa väldigt bra =) ser ut att vara ganska bra med luckor på den också.
_**/Mvh Anne

ok 

#5 Om jag var du skulle jag valt den första buren eftersom den som du la in nu är på tok för lite djup.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

djupet skiljer bara 5 cm 
mellan 48 och 38 är det väl ändå 10 cm.
Sen är ju det första också för grund men den tar igen det på att vara rymlig i övrigt.
Vad jag inte kan förstå är varför folk envisas med att vilja ha hamsterburar till sina råttor
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#5 såg två stackars hanar i ensådan en gång! Det blir TRÅNGT! Köp större.
Alltså burräknaren är minsta mått. Själv anser jag att man skall räkna en råtta på två råttor i den mättgrejen för att djuren skall ha ett bra liv.
I min voljär har jag för mig jag får ha 10 eller 8 st. Jag har två råttor. Skulle aldrig kunna tänka mig 10 st där i. Kanske 6 st som max.

#5 det där är en bur som passar för mindre gnagare som tex hamster, en råtta blir ju så väldigt mycket större och behöver därför en större bur.
_**/Mvh Anne

#5 Har sett den hamsterburen på djuraffären och reagerade då för att jag sett en bild på blocket med råttor som såldes i en sån bur. Den såg väldigt trång ut för råttor även om man bara har två. Rören och hålen i hyllplanen är även anpassade för hamstrar och alltså för smala för råttor. Jag tycker att buren är på gränsen till vad som känns acceptabelt och då är nog höjden dessutom mätt från de högsta punkterna ("tornen") vilket gör att volymen i buren egentligen är ännu mindre än vad burräknaren tror. Sen håller jag med om det som Elipowe skrev att det är skillnad på vad som är acceptabelt (vad som är lagligt/ok enligt burräknaren) och vad som är att rekommendera (ju större bur, desto bättre).
Mitt tips är att satsa på en så stor bur som möjligt redan från början. Den du hade som första förslag verkar jättebra åt två råttor tycker jag :) I den buren kommer råttorna nog att trivas bra! Tyvärr tror jag inte att dom skulle må bra i den mindre.

ok
Då blir det väll te o beställa den första nuråe ;D

#12 Bra val :) Jag är glad att du tog åt dig av råden och fattade ett bra beslut :) Lycka till med råttorna!

Ja, köp den större varianten. Den andra ser mycket större ut på bild än den är i verkligheten!
Älskar mina stora små vänner..

Nu är den beställd!!
lääängtar!!
Bra! 

Mvh Stephanie 

jag tänkte bara fråga , hur många råttor ryms i min bur enligt lag ? 
Höjd : 74 cm
Bredd: 42 cm
Längd: 77 cm
Djup: 16 cm
jag vill bara veta för att jag kanske ska utöka min lilla flock på 2 råttor nån gång och då vill jag veta hur många som är max så att det inte blir förmånga osv ^^ men det blir troligen bara en till så. men det kan vara kul att veta =) nån som vet ? =)

5 råttor
#17: Djup 16? Det du menar med bredd brukar man kalla djup, det finns ju bara tre mått.
Jag är rätt övetygad om att hon menar höjden på botten
#20: Ah, smart!

lägger in burräknaren igen http://www.ratpower.se/?page_id=88, bokmärk den sidan så har du kvar den tills nästa gång=)
Qui dormit, non peccat

#19 jag menade höjden på botten ^^

Gud, det måste ju vara fler som missuppfattar det där med djup, kom jag på nu!
Älskar mina stora små vänner..

Någon som beställt ifrån grand-prix? Hur länge tar det innan dom skickar?

de står leverans inom 2-3 arbetsdagar väl om du läser fraktvillkoren?
Qui dormit, non peccat
Hej, en sån bur har jag och den är väldigt bra förutom att min råtta jack kan få up burdörren, kanske hon är ovanligtstark eller buren fel? men annars en toppen bra bur 

skickade efter den den 5:e och den har inte ens skickats än 
Du beställde i måndags. Tisdag var det trettondagsblablahelg. Dom har stor rea.
Kan det vara så att dom har en hel del att göra?

om du läser fraktvillkoren så står det såhär..
**Leveranstid samt Restade varor
**Vi har en generell leveranstid på 3-14 arbetsdagar utan helgdagar inräknat. Leveranstiden avses från behandlad order samt från det att all information är komplett utifall någon uppgift saknas. Vid specialbeställning får man räkna med förlängd leveranstid.
Qui dormit, non peccat

o tisdagen den 6 var helgdag så din order började tidigast procceseras den 7 o idag är det den 9.. du får nog ha tålamod=)
Qui dormit, non peccat

http://grand-prix.se/info_pages.php?pages_id=5& här är länken!
Qui dormit, non peccat