Städa burar
Hur ofta städar ni era burar?
Jag brukar städa en gång i veckan… men nu hade jag inte gjort det sedan dagen innan julafton, och jag hade verkligen inte behövt städa idag heller… de hade inte skitat ner någonstans föutom i bajslådan. Kändes jättedumt när jag slängde deras gamla burströ och såg att det jag slängde var i stort sett rent.
Förra gänget råttor skitade ner på mindre än en vecka…
Hur är det för er?
golf.ifokus.se
Jag byter toa lådan några gånger i veckan och resten när det behövs ca 1 gång i veckan

de är lite olika, går de på toan så är de lättstädat! hyllplan städas en gång i veckan ungefär o bottenlådan töms en gång i veckan! har nu 5 pojkar så de blir lite mer bajs överallt=)
Qui dormit, non peccat

ca 1 gång/ vecka ibland kan det gå 1½ vecka innan det behövs
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag städar 1 gång i veckan men brukar gå och blocka bajs då och då ;)
2 ggr i veckan om det ska vara fräscht! Bottenströt byter jag vart 14 dag. Torka golvet utanför burarna gör jag oftare, eftersom honorna kissar mot gallret.
Jag städar var 3:dje dag. Behövs verkligen oxå! 
Jag städar var trejdje dag. Då bytar jag hängmatta och ev hyllplanens strö + tömmer deras toa.
Sen en dag i veckan, tömmer jag den på innehåll och sprutar ner den med gröna såpa och låter det verka :)! Därefter torkar jag bara bort. Sen tömmer jag burbottens toa-lätt på ett speciellt sätt. Jag tar bytar/ slänger 1/3 av ströet, då min bur botten är så stor de hinner inte kissa ner allt, så det hade kostat mycket att byta allt varje gång.
jag brukar ''storstäda'' 3gnger i veckan dåjag tömmer hela buren och skrubber med varmt vatten dom andra dagarna tömmer jag bara toaletten
Jag brukar städa en gång i veckan jag med.. fast med yngsta råttan behövs inte städa så mycket.. hon skiter där o där…. lättskött råtta.
Jag städar hela buren och byter strö ca var 14e dag, sedan städar jag toalådan i princip varje dag och byter hängmattor och sånt när det behövs.

Mina råttor sket i vattenskålen igår >.< (de har flaska i den andra buren, men den de var i igår hade jag vattenskål)…
golf.ifokus.se
#11 Hahah fräsht :P! Hm, skål är inget jag rekomenderar, när min vattenflaska gick i golvet och jag inte hade en extra, så fick ha skål.
Varje gång de drack, så stoppade ner tassarna eller huvuder förlångt ner och blev chockade och kissade eller bajsade ._.! Ja, ni gissar hur det såg ut runt skålen efter några timmar.
Väldigt skillnad. Mina råttor är väldigt duktiga att gå på låda. Inte hundra procentigt men det minskar behovet att städa hela buren. Jag använder lite mindre bottenmaterial och städar ofta istället för tvärtom. Stora buren som är till för ca 72 råttor blir inte lika fort smuttsig som grabbarnas bur. Grabbarna behöver nästan 2-3 ggr veckan. Medans tjejernas bur behöver 1-2ggr per vecka.
Sedan varje eller varannan månad så monterar jag ned allt och skrubbar rent. Hyllplan och liknande.
en gång till varje halvår, beroende på smuttsighet så monternar jag ned buren helt för att skrubba allt i duschen. Dock kommer det inte funka på stora buren.
Får bli att göra så gott man kan. Spraya med des medel och slänga när den blir för äklig. Gjorde det i går på den och lät tjejerna flytta tillbaka idag. Enklare än jag trode det skulle vara.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.