Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 578 ggr
KAGE
0

assoo D:

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har värsta ångesten. Vet fortfarande inte vad jag ska göra med mina råttor! ó______ò
Är ju tänkt att jag ska ge bort Molgan till någon (ingen verkar speciellt intresserad).
Men hon är ju så fin och snäll så jag vill ha henne själv egentligen ><

1. Så grejen är ju den att antingen, tveksam som jag är, ger jag bort henne som planerat, och skaffar råttor sen igen när det passar bättre.
2. Eller så behåller jag henne + skaffar en ny burkamrat åt henne (nån som har en råtta i samma ålder till övers som behöver nytt hem?)

Förslag? Borde jag ta mitt förnuft till fånga och ge bort henne? Eller.. vad ><

Ändrar mig typ varje dag :/

Talk sense to me! D:

/Karoline.

KickanW
0

Det beror ju helt på om du känner att du har tiden/intresset att ta hand om råttor… Jag vet en tjej som ska omplacera sina honor och jag har ju själv en kull som ska säljas… Så om du bestämmer dig för att skaffa en till råtta löser det sig :)

KAGE
0

Det har varit ont om både tid och intresse på sista tiden, men.. gah.. bara man tar sig tid att verkligen vara med dem så äre ju underbart och man mår så bra av husdjur ='/
Slutspurten nu med sista terminen i gymnasiet.. men när jag gått ut kommer det ju vara helt öken att vara hemma utan småtassarna ><

Som det känns nu vill jag absolut fortsätta vara råttägare..
Förra veckan tycke jag att det var bäst att lägga ner..

Hur är det med din kull? Stor efterfrågan?

/Karoline.

Emma87
0

Svårt val när din känsla pendlar.. Klart man inte vill ge bort sin älskade råtta, samtidigt som man inte vill ha kvar den om man inte har tid och intresse att ta hand om den (plus ny kompis).. Man ska ju vara rationell samtidigt som man ska gå på magkänsla och det är inte alltid så lätt, framförallt inte när de säger emot varandra.. Men skulle du kunna hitta ett bra hem åt din flicka medan du går klart gymnasiet, så kanske du kan skaffa råttor när du har tid och intresse igen? Eller om du är väldigt fäst vid Molgan kanske du kan hitta ett hem nära dig så att du kan träffa henne ibland, så kanske du kan ta tillbaka henne när det är dags för fler råttor?

KAGE
0

Att hitta ett hem nära är inte att tänka på, eftersom jag bor så off =/
Och jag vill absolut att det ska vara en råttvan ägare, inte vem som helst..
Så det blir svårt ja.. men.. wtf.. Hon måste ju "klara sig" till maj, då jag går ut gymnasiet och får full kontroll på hur mycket tid jag kan lägga ner..

Är jag ute och cyklar nu om jag vill behålla henne?

Har ni velat om ni ska behålla era nån gång?

/Karoline.

[kalelo]
0

Idé; kolla om någon kan inaccordera henne så länge, där hon ev kan bo permanent sen om dina omständigheter med tid och så inte löser sig senare och du inte kan ta tillbaka henne och skaffa kompis/ar.

KAGE
0

Typ ingen som vill. Vill dessutom inte ta tillbaka en som jag gett bort.. känsn bara dumt

/Karoline.

hus-musen
0

inaccordering då? finns ju många som vill testa att ha råtta innan de köper egna=)

Qui dormit, non peccat

silverorm
0

Äsch, skaffa en till istället, du kommer ångra dig sen annars! En gång råttbiten, alltid råttbiten!!Tungan ute Säger jag som haft rådisar till o från sen jag var 19!Flört

KAGE
0

hus-musen: Aldrig att jag skulle ge min/mina råttor till en som inte har erfarenhet o_o
**
silverorm:** Kanske är så D: mwiiii!

/Karoline.

Emma87
0

#9 Men nån gång måste ju vara den första för alla. Bara för att man inte har haft råttor förut kan man vara en bra ägare. Så länge man har läst på länge, vågar fråga när man undrar något, är villig att lära sig och öppen för andras kunskap tycker jag inte att man helt ska förkasta den idén. Uppfödare säljer ju ungar till nybörjare för alla är ju nybörjare innan de fått all den där erfarenheten. Men jag förstår vad du menar, man vill ju hitta ett bra hem och då är det ett säkrare kort att köra på nån som man vet tar väl hand om råttan.

dunaluva
0

jag tycker att du ska skaffa en till, tänk att komma hem utan ljudet från dom? och ingen att gosa med framför tvn eller så? hemskt!

- Ellen

errare humanumest ignoscere divinum.

KAGE
0

#10: Så sant, men nybörjare får testa på andra råttor, inte mina :P Ingen ta hand om mina råttor bättre än jag, typ! D: känns som så.. även fast det knappast är sant

#11: Ja tänk ;_; mwäää

/Karoline.

[kalelo]
0

Då har vi(de flesta säger ju det i tråden) beslutat dig för att du ska behålla råttan och skaffa en kompis Flört …för du kommer att sakna dem för mycket, samt att de ger dig lite avbrott från studierna varje dag så att du orkar med allt. De blir ju ett positivt avbrott i allt med skolan att göra. Du kan ju ha dem springandes på skrivbordet när du sitter vid datorn ju och skriver på arbeten.

KAGE
0

Haha ^^ hade hoppas (nu kanske jag ljuger) att ni skulle övertyga mig att inte behålla. MEN OKEY :DDDD

/Karoline.

silverorm
0

#14 På ett råttforum?? Flört Där alla älskar dessa små busiga o gosiga krabater..??