Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 276 ggr
[FrejaGna]
0

Olika kön - stressade?

Frågar av ren nyfikenhet, tänkte på uppfödare och sånt.

Om man skulle ha en hanflock och en honflock i två burar väldigt nära varandra, kanske till och med så dom kan se varandra, bredvid varandra eller till exempel i en sån här furet tower och att man har hanar där uppe o honor nere eller nåt och täpper till hålet, gör det här råttorna stressade, och mår dom sämre av det? Tänkte med parningvilja och sånt?

Mina fråga var alltså om dom blir stressade av det :P

KickanW
0

Jag tror det beror helt på råttorna. Vissa jag pratat med säger att det inte går att ha dem i samma rum, andra har dem precis bredvid utan att råttorna stressas alls.

Under den korta tid jag haft honor och hanar i samma rum har jag inte märkt någon skillnad i alla fall.

empan-hampus
0

Mina honor och hanar står bredvid varandra.. Men dom är cool lugna Glad

[FrejaGna]
0

#1 Okej, tänkte ifall man skulle göra något sånt och sen funkar det inte alls :P Men hur märker man att dom blir stressade då?

[FrejaGna]
0
empan-hampus
0

Man ser nog det på dom.. Klättrar på gallret och försöker få tag på tjejerna.

silverorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här står våra burar brevid varandra med bara 20 cm emellan. Varken honor el hanar bryr sig. Det enda de kikar på är om de andra får något gott o äta o de blir sena med sitt!? Då sitter de o kikar o läskar sig.. för att sen överfalla mig när jag kommer med deras!Flört Men kan tilläggas att skulle en hane komma o klättra på honorna bur, blir det ett himla liv på töserna, bort ska han!! Tjejligan håller ihop! Hanarna blir bara saliga om en tjej skulle (mot all förmodan) klättra på deras bur.Glad