Långhåriga?
Mina små bebisar har längre päls än normalt o lite självfall i pälsen. De är absolut ej rex!
Mia//
bilder?
det finns ju mer eller mindre långhåriga råttor, men har aldrig hört om några här i sverige.

Kommer! Är just nu inte hemma
Mia//

Har de bara lite självfall i pälsen så kan de va en såkallad: dålig rex
men om ingen av föräldrarna är rex… hur kan man då bli dålig rex :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Båda föräldrarna är släta!
Mia//

En-underbar-en menar du väl
Jättespännande är det iaf :D

Han heter en-dum-en
Mia//

Jag har aldrig sett bebisar som sett ut så här tidigare!
Mia//
Rugrats!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hittade liiiite på en sida
Teddy Rex: Cu1cu1 or Cu2cu2: Fur is soft and wavy with curved to curly whiskers. Can look and feel feathery. Only seen in the US, though similar rats in Europe may be considered "poor Rexes." Also called velveteen.
Åh, en-dum-en är min favoritkaraktär… Gud så söt han är :)
Jag har haft några råttor med längre päls/pälsstrån än vanligt.
Vet inte om det har något med annan pälstyp att göra? Det står inget om annan pälstyp i stamtavlorna tyvärr.
Jag upplever de längre pälsstråna som tunnare/finare, och att råttorna har varit mjukare i pälsen på dessa hanar än normalt.
http://www.ratspacnw.org/varieties.htm
Teddy Rex: Cu1cu1 or Cu2cu2: Kallas även för Velveteen. Velveteen ser mer ut som en rex med lockiga morrhår.
Tror i såna fall mer på Satin.
Satin - Longer silky coat, fine hairs, satiny sheen, white on body may tend to yellow

Ja det är längre o finare pälsstrån och har ev lite vågor i dem…
Mia//

satin är blanka, som på möss. har en hemma. Velveteen har mer böjda än lockiga hårstrånmorrhår

ÅÅÅh vilken underbaaar päls
Nu längtar jag ännu mer efter min lilla flicka (även om hon inte har sån päls)