Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 377 ggr
SweGizmo
1

Ögonproblem.

Min lilla Diva har lite problem med sina (utstickande och stora) ögon:) nämde detta i en tidigare tråd, men iaf.

tar detta från början.

För ett par månader sedan började Diva som sagt få problem med ögonen, rinnande rött klet på ena ögat, vi började då torka henne med ljumet vatten ett tag, men det fortsatte och hon fick det även i andra ögat. så efter 3-4 veckor så blev det att åka till vetten iaf.

där fick jag ögondroppar som heter chloromycetin 5 mg/ml 1 droppe/öga 3 ggr dagligen i 10 dagar

Det blev bra och allt var frid och fröjd i 2-3 veckor. men sedan började det komma tillbaka. hmmm… så vi började droppa ett par ögondroppar som heter Systane som man kan använda på både djur och människor, en snällt anibaktriell.

Det blev bra igen, men så fort man inte droppat på ett par dagar så kommer det tillbaka. så hon har fått dessa droppar i ögat nu ett tag för att det ska hålla sej fint och hon mår bra och trivs.

Men ska ta henne till vetten igen, ska beställa tid på Måndag.

nu till min fråga. ska jag sluta ge henne dessa droppar nu tills jag vart hos vetten?? så vetten får se hur det ser ut??

Min blogg: SweGizmo.se

hus-musen
0

ja de är nog bäst med ett uppehåll, annars kan ju inte vetten se symtomen=) blir svårt att ge en diagnos annars om de inte är nått alldeles uppenbart tror jag iaf! Glad men de behöver ju inte gå extremt långt, bara så att symtomen kommer tillbaka!

Qui dormit, non peccat

SweGizmo
0

ok. tack:)

Min blogg: SweGizmo.se

silverorm
0

Vad jag tänkte med, för idag ser hennes ögon jättefina ut! Vetten kommer inte hitta nåt nu!?