Brutit benet.. =(

Neej, stackaren. Vad hemskt! Jag kan tyvärr inte svara på den frågan, men jag hoppas att han klarar sig!
Mvh Vinetta
#1 Aa tack 
Om du rör vid benet, gör han något motstånd med det eller hänger det löst som om han inte har kontakt med det? Om han kan röra på det, alltså spjärnar emot eller något är det inte brutet.
Man måste inte avliva för ett benet är brutet. Min Exit bröt benet som bebis och det läkte efter några veckor… Han fick sitta i en sjukbur och ta det lugnt bara.
Råttor har otroligt bra läknings förmåga! Sätt han i sjukbur och låt han vara där i ett par veckor så läker det ihop. Kolla så att inte benet sticker ut bara.
Oj det visste jag inte! =O Kan det läka själv?? Jamen dåså då ska jag ta hand om honom väl! 

Man kan ju inte säga att just din råttas ben kommer att läka av sig själv utan att någon har sett på det. Du måste låta en veterinär titta på det om. Är det brutet så kan det behövas smärtstillande (metacam).
Jag har haft en råtta som brutit benet. Man såg väldigt tydligt att benet var helt av. Det är större chans att benet läker ju yngre råttan är. Min råtta fick smärtstillande, fick sitta i en tråkig dunabur och inte klättra eller överanstränga sig. Jag var helt säker på att han skulle bli avlivad men han är tack och lov helt återställd idag. 
Jag vet inte om han har brutet ben längre.. Han stretar imot med benet nu men har fortfarande lite ont. Kanske bara var en stukning då.
Vi har metacam här hemma ^^ Hunden äter det
Bara ringa å fråga hur mycket jag kan ge 
Råttor är otroliga överlevare. :P Tur att det inte verkar vara brutet :)