Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 499 ggr
mia90
0

Vått bajs

Min lilla Tesla har vått bajs, nästan diarré. Inte helt för det är fortfarande en korv men den är våt och klibbar och smetar ner överallt! Hon har bajsat ner två av mina tröjor och jag har behövt byta lakan en gång p.g.a. råttbajs.

Ger jag henne fel mat eller är hon sjuk eller nåt?

Det var inget fel när hon först kom hit. Då var allt bajs fast och normalt. Gör jag något fel eller vet nån vad det här kan bero på?

AnneN
0

Vad ger du för mat? Vad fick hon för mat innan hon kom till dig?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mia90
0

Jag ger henne vanligt Torrfoder. Kan då ner och kolla vad det heter men det är pellets för råttor blandat med en frö och fruktblandning också för råttor. Utöver det ger jag henne sallad, morot, mandel, valnötter och idag har hon även fått lite rädisor och makaroni låda utöver det (har dock inte tagit för sig än)

Köpte maten från samma affär som hon köptes från så det borde inte ha ändrats. 

Hon har dock nyst lite sen hon kom hit. Vet inte om det har något med det ätt göra?

Nicciz
0

Råttor som inte är vana med sallad och vanlig mat kan få lite dålig mage, ge det några dagar och se om magen stabiliseras.

Hur länge har du haft henne?

Nicciz
0

*sorry en dubbel*

mia90
0

Puh.. Då kanske jag inte ska oroa mig så mycket. Jag fick henne i fredags av min pojkvän =)

Nicciz
0

Ge henne en vecka iaf. Men blir det lösare eller hon blir snorig borde du uppsöka en veterinär. Har hon någon kompis?

Nicciz
0

Du kan söka på förkylning och liknande så får du massor av hjälpsamma trådar på huskurer och nyttig mat som du kan ge så länge iaf. Om ingen annan hinner svara och vara till hjälp. Jag skulle precis lämna datorn. Annars är det bara att fråga på, men det är lite dött här inne dagen före julafton.

Och Välkommen hit! Skrattande

Lancia
0

Bara jag och nicciz som inte har några liv och sitter här jämt. ;)

mia90
0

Kompis på väg. Får Gevär på fredag =)

AnneN
0

mia90 välkommen hit =)

#8 haha näe jag sitter också vid iFokus större delen av dagarn

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mia90
0

Tack =) det är trevligt att va råttägare igen