Dorkeys råttor
Jaaa.. Ifall någon undrar vad som blivit av med mig och mina fem underbara pojkar på senaste.
Ingen blev såld. Jag annonserade bara här, hade verkligen inte hjärta till något annat.
Utan alla fem underbaringar bos hos min mamma.
Hennes råttfobi har släppt helt! :O När jag var där så tog hon upp Pax och började kela med honom! Hon berättade att hon vågade ta i de största, men inte de mindre för de var för stressiga för henne.
Mamma har fetat upp alla råttor! Pax var den största i flocken och vägde omkring 570g, nu måste han nästan vara omkring 600-640g stor! Och mina småpojkar Xander och Tristan (Ägir & Dag från sockerrattan) är inte så små länge kan jag berätta… De är omkring Pax storlek! Dock är nog Xander lite mer fet än kraftig tyvärr.. Men det är nog bra till vinterkylan ;)
Pax är dock förkyld och nyser. Men det är inget snor, ingen ful päls, ingen rossel, inget ögongegg.. Går det över av sig själv? Ingen annan är sjuk.
Och mina syskon håller på med dem hela tiden, så social kontakt får de absolut. Min äldsta syster som är 11 år har fått order om att hålla koll. Mina andra syster på 8 får bara ta en råtta i taget om hon sitter på sängen och om Josefine är med för att hålla koll. (Ja, jag är överparanoid).
Xander och Tristan var väldigt nervösa när jag lämnade dem till morsan. Jag hade ju inte riktigt haft varken ork eller tid att hålla på med dem. Men nu…. Shit! De är översociala. Xander klättrade upp i min famn och började gnissla med tänderna och ploppa med ögonen. Lou (min älsklingsälskling som jag haft längst) blev helt till sig att matte var hemma och kunde inte låta mig vara. De andra såg Josefine och Jasmine som deras mattar, låg och myste i famnen på dem.
Så bra har de verkligen! Det enda negativa är städningen.
Blev helt rörd när jag for därifrån, saknar dem så mycket! Förstår inte hur jag har kunnat vara utan råttor så länge. :(
Men nu börjar mitt liv om på nytt. Det går sakta framåt, men efter julen ska jag börja måla och fixa i deras nya jättestora hemmabyggebur så de kan flytta hem igen. <3
Men vad tror ni… Kan jag lämna kvar några råttor hos mamma? Bara för att inte ta på sig allt igen på en gång och bryta ihop igen. Och kanske ta dem senare?
Jag tog en massa bilder, men har inte kunnat lägga in dem ännu. De kommer sen. :)
PS. Grattis i efterskott Lou och Ram som fyllde 2 år den 16 Oktober! :)
Bild: Mamma gosar med Pax.

Vad kul att det gått så bra!

Va kul att det fungerar nu!
Mia//

Vad kul för dej och för dom! :D Åh, jag saknar dom också! xD Om du frågar mej så tkr jag att du kanske ska börja med några råttor hemma hos dej… S det inte blir nå fel typ… Men jättekul att det funkar!

"Men vad tror ni… Kan jag lämna kvar några råttor hos mamma? Bara för att inte ta på sig allt igen på en gång och bryta ihop igen. Och kanske ta dem senare?"
Jag har ju inte läst något av det du skrivit tidigare men jag gissar på att det blev för mycket för dej ett tag eller nåt sånt? Men jag tycker iallafall att du kan lämna kvar några hos din mamma ett tag. Dom har det ju tydligen bra där! Och du ska inte ta på dej mer än vad du klarar av för det mår inte heller dina råttor bra av.
jag tycker du ´tar med några 2 eller 3 och sen så kan du ju hämta fler sen om det går bra med allt!
Ska gräva fram allt jag behöva till hemmabygget på rusta efter jul. Så jag kan ta hem några av grabbarna. :)
Ni som gjort hemmabyggen (riktigt riktigt noga, med spackel, lack, och målat) vad har det kostat?

#7 har du inte kvar ditt gamla hemmabygge? Det var ju skitsnyggt!
Jo, men det var slarvigt gjort. :/ Så nu stinker hela buren piss.

Åh, jag saknar dom! :O
Råtterna verkar ha ett jättebra liv hoss dej!:D
#18 Har du ens läst? :P