Hämta råtter
Hej på fredag ska jag hämta två vuxna råttpojkar jag undrar vad/villken är det bästa transporten, alltså en stor plast låda med aspflis o flecefilt, eller kartong tex..
vore jätte snällt om ni har några tips :D!

Då jag hämtade mina råttor så hade jag köpt en transportbur för smådjur på ÖB och bäddat med en fleecefilt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
När jag hämtade mina råttor i en adria transport :)! Funkar prima.
Jag pendlar med mina råttor 2 gångor i veckan. Jag kör med toa-lätt i botten. Väggen som är emot min "ytterbur"s öppning har jag klätt men en flecebit. Iburen har jag en liten en handduk och massa flece tyg remsor :)!
Bidrar en bild på min transportbur
okey, ska nog ta en tur till ÖB o kolla transport ''VÄSKA''
Rekomenderar inga väskor. Stoppade in mina råttor i min ytter bur utan innerburen. Voila! Ett hål i nätet >_<. Lämnade dem där i max 15 min, sen tittade ett råtthuvud ut :o!
HAHA vänta så ska jag ta en bild på hur min väska ser ut 
Hahaa ,, näe väskor är nog ingen bra ide då,, får köpa en liten transportbur på djurmagazinet ;)
Nej.. mina skulle inte komma ut där =)

Nej, men hej Alvida! :D // Vinetta
Mvh Vinetta

#10, jag har en såndär transportbur och den funkar finfint till vuxna råttor. Men tänk på att det kan bli väldigt dragigt i en sån så den ändå är ganska "öppen" liksom, så bädda den gärna med nåt mysigt fleecetyg/handdukar.
Jag rekomenderar också den som #1 pratar om från ÖB. jag har en sån, men funderar på att köpa en till. :)
#7 OMG xD!! De, gillar nog inte den väskan ! Vi kan dra en slutsats, använd inte väskor utan innerbur :P
Mina älskar sin transport :o! Första stället man springer till när de är ute.

Även ÖB-buren funkar finfint som sagt, har en sån också. den är billigt me

väskor fungerar fint så länge ni inte har råttor som gnager=) har en sån till mina pojkar, de är inga problem.. men om de är nya råttor så är nått lite mer rymningssäkert att föredra
Qui dormit, non peccat
Jag har som nr #2 har samt en Atlas10 transportbur och en stl S petbox