Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 608 ggr
empan-hampus
0

Drar i öronen..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hamilton drar Goliat i öronen.. När han vill få uppmärksamhet av Goliat så liksom ja.. drar han honom i öronen.. och det är så såren kommer. Han har alltid små sår på öronen och snart har han väl inga öron kvar.. Någon som känner igen beteendet?

På bilden är den lilla öronsnapparen Flört

hus-musen
0

drar i öronen? låter ju inte snällt direkt..har inte sett det bland mina pojkar iaf=)

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

#1 Haha okej.. Ja han drar han i öronen (med munnen alltså).. Flört

idaleck
0

Kan du inte lägga ut en bild på öronen? Så man kan se se sår du nämner…

empan-hampus
0

Gjorde det förut. När jag frågade om det var skabb.. men det var det inte utan det var sår från Hamilton. Jag tror inlägget heter små sår på öronen eller nåt liknande..

jessi_twini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Twini drog alltid torkel i öronen x) Men han fick inga sår vad jag kommer ihåg ;) Men jag vet inte riktigt varför ;)

empan-hampus
0

Haha kanske är någonting med dominans då Glad

Allamej
0

Ja det har med dominans att göra. Det är inte ett bra beteende och finnf det något du kan göra för att få honom att sluta så gör det.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

empan-hampus
0

#7 Jaha.. men då får jag försöka få honom att sluta.. Men det är konstigt att han bara gör det på en..

Allamej
0

Just den han gör det på är ju hans mobbingoffer. Ena dagen ser du honom dra honom i örat… några sekunder senare så har offerråttan ett gigantiskt hack över ryggen… eller som i mitt fall.. rakt över strupen…

Honan som gjorde detta bet fler flockkamrater innan hon avlivades.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

empan-hampus
0

#9 Ojdå Rynkar på näsan