Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 583 ggr
Chippers
0

Kräsna

Mina råttor har dom senaste veckorna slutat äta basfodret, dom plockar bara ut allt det fetaste, solrosfrönen & alla nötter. Vad kan man göra åt det? Är det för att dom fått för mkt sött utöver det eller gillar dom helt enkelt inte det andra? :S

Visserligen får dom ju rätt mkt färskfoder varje dag och annat gott, men räcker det?

Elipowe
0

Jag hade tagit bort en stor del av fröerna och nötterna. Och mer eller mindre tvingat dem äta fodert ;)!

Mina fick för sig en eller två veckor sedan att man bara kunde äta fröerna och knäckebröder i fodert. Ack, det blev inga fröer på ett tag. Då började äta sitt foder som de skulle ganska snabbt. Man måste vara lite elak ibland Oskyldig. Så nu har de börjat få sina fröer tillbaka, sakta men säkert :)!

Chippers
0

#1 Hehe, okej =P Då testar jag med att ta bort allt sånt då, tack för tipset =)

Men är det okej om dom får smaka nåt gott från mig nån gång i veckan, t.ex pepparkaksbit? Eller är risken ändå stor att dom inte äter sitt foder?

Elipowe
0

Jag brukar pila in allt möjligt till dem. Så länge de inte blir mätta (alltså inga mängder hela tiden), behöver du nog inte oroa dig :).

lorenz
0

Hej!

Alla våra råttor har varit bortskämda och har alltid sorterat ut de godaste ur torrfodret. Vi ar låtit dom få ha det lyxit och byt  all foder när det goda är slut. Våra råttor har altid levt på ett 5 stjärnigt hotell. Förutom Torrfoder fick dom varje morgon havregrynsgröt eller mannagrynsgröt med lite sylt i eller ny kokta grönsaker och pasta. Sedan på kväller fick dom mer god mat  och frukt och grönsaker hella tiden.Jag tycker att ens älsklingar ska ha det bra. Men an får hålla koll på vågen så att råttorna inte blir tjocka.

Hälsningar

Cecilia

lorenz
0

Hej!

Alla våra råttor har varit bortskämda och har alltid sorterat ut de godaste ur torrfodret. Vi ar låtit dom få ha det lyxit och byt  all foder när det goda är slut. Våra råttor har altid levt på ett 5 stjärnigt hotell. Förutom Torrfoder fick dom varje morgon havregrynsgröt eller mannagrynsgröt med lite sylt i eller ny kokta grönsaker och pasta. Sedan på kväller fick dom mer god mat  och frukt och grönsaker hella tiden.Jag tycker att ens älsklingar ska ha det bra. Men an får hålla koll på vågen så att råttorna inte blir tjocka.

Hälsningar

Cecilia