Ny råtta
Nu har jag fått min råtta. Min pojkvän köpte henne till mig. En liten söt flicka, jag är inte så bra på teckning och färger men hon är vit med mörkt brun teckning som ser lite ut som tösens ungar (dom är jättesöta btw). Hon heter Tesla och jag lovar att lägga ut bilder men tänkte inte störa henne så mycket nu när hon är ny. Har en del frågor dock. Hon är ganska försiktig och sitter helst i sitt hur. Hon har tittat runt i buren och så och vågat äta utav sin mat men hon har inte vågat ta sig upp på första hyllan än och hon sitter och fnyser och kanske nyser? är det nåt som är ovanligt eller är hennes beteende normalt? Borde jag börja ta upp henne och klappa på henne redan nu eller låta henne bli trygg i sin bur först?
Ps. Ja hon är ensam men inga påhopp tack, imorgon åker jag nämligen till västerås och hämtar Gevär. Om någon har några tips till när de ska introduceras skulle jag uppskatta hjälp där också.

Det finns en tråd där en tjej undrar ungefär samma sak..ska se om jag hittar den så kan jag putta upp den. Tycker nog du ska börja umgås med henne på en gång så blir hon snart trygg med dig. Det kan ju vara lite läskigt att hamna på ett nytt ställe helt själv men hon kommer säkert hoppa runt i hela buren snart, speciellt när hon får en kompis.
att hon nyser kan ju bero på en förkylning, ge henne lite roibooste och vitlök och se om hon blir bättre inom några dagar.

här är tråden! vet inte hur man gör den klickbar

Ok. Tack så mycket för hjälpen. Ska läsa tråden sen får jag väl hitta lite roibooste innan jag åker till västerås imorgon =) (vet inte heller hur man gör länken klickbar =/)

ja det funkar, tack Bim!
Grattis till tjejen! :)
Du får visa bilder. 
Har precis tagit ett par. Inte de bästa men att både behöva sitta i mitt knä och bli fotograferad är jobbigt 
Lilla pluttan ligger och sover i min tröja =). hon är så söt och mysig
#8 Naaw.. Du får visa bilder sen när du har några att visa på henne^^
Sötis! Hon ser ut som en Black Striped Roan så hon kommer bli blekare. :)
Är din nya råtta - Gevär en hane lr hona?
#13 ok.
#14På bilderna är det Tesla. Hon är hona. Den 26 får jag Gevär, hon är en rexad augouti
ÅH vill ha :o <3! Ursöt Tjej ni har skaffat er.
Ni är verkligen vetiga som skaffar en kompis till henne så snabbt. Finns den stackarna som får vänta halva livet eller aldrig får en burkompis.
Ingefära sägs att vara bra vid förkylning för oss människor, kanske ni skall lägga en bit (0,5 cm typ) i vattnet när ni kokar :).
Hoppas förkylningen försvinner snart. :)
Hon verkar lite bättre. =)