Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 749 ggr
empan-hampus
0

3 Negativa

Eftersom det finns en tråd som heter 3 positiva så skapar jag en tråd som heter 3 negativa (zickan gav förslaget) ^^ Ni förstår nog vad det går ut på ;)

- Jag blir lätt sur..

- Kan vara väldigt elak mot bror min..

- Jag gillar inte konversationer öga mot öga..

empan-hampus
0

Skulle kanske ha satt det på fanclub? Tungan ute

Love-
0

tycker det är bättre att man ta fram de som e bra med en själv än det så inte är bra

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

empan-hampus
0

Men dom som har lust kan ju skriva.. Det är ju inge MÅSTE…

empan-hampus
0

Och det måste ju inte vara fullt allvarligt =P Tex Jag dricker och sånna saker.. utan det kan ju vara: Jag har svårt att slita mig från idol tex xD

Nicciz
0

Jag gillar ideén med med motsatser. Dessutom så kanske man försår andra på ett bättre sätt Flört

Mina tre negativa

-Jag är envis som synden

-Jag har svårt att förklara mig/Missuppfattas ofta

-Jag säger precis vad jag tycker.

Dessutom är det inte alltid ens negativa egenskaper är just negativa ;) i vissa sammanhang är dem jag skrev negativa. Som på forum. Men jag har oxå fått jobb pågrund av samma egenskaper! Nja kanske inte nr 2 då Tungan ute

hus-musen
0

ah mina tre negativa, eller som kan uppfattas som negativa iböand iaf är:

1. säger precis vad jag tycker, ibland utan att tänka efter före..

2. lättirriterad ibland på människor med för mig helt idiotiska ideer.

3. envis

Qui dormit, non peccat

zickan
0

#5 lite av poängen ;) kul att veta mer om folk.

- Envis

- Adhd och allt som medföljer där

- Säger precis vad jag tycker.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Terato
0

Haha, bra idé tycker jag!

1. Dålig på att ge tid åt mina vänner

2. Virrig och glömsk

3. Höga krav på mig själv

Finns förstås mer också! :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Love-
0

Kan väl lika bra skriv 3 dåliga saker med mig eller ja som kan vara dåliga:

* Envis

* Säger vad jag tycker moch tänker (oftas)

* Dåligt självförtroende

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Bim
0

- tycker om djur alldeles för mkt så att det är jobbigt! xD

- dåligt självförtroende

- glömsk när det gäller saker jag inte vill göra

Terato
0

Det här med dåligt självförtroende har jag tänkt på. Vad är det ni menar med dåligt självförtroende? Jag menar, på vilket sätt tror ni inte på er själva?

Jag anser att jag har rätt bra självförtroende. Jag vet om mina brister men tycker väldigt mycket om mig själv ändå. Jag vet att jag klarar det mesta och att jag är fin även om jag har en finne på näsan. Däremot kanske jag ibland inte vågar göra saker ändå! Fast jag vet att jag egentligen kan. Har lite svårt för att prova på nya saker men tvingar mig själv så mycket jag orkar. Jag gör helst saker som jag redan kan eller åker till platser jag redan varit. Jag är skitbra på det jag kan men askass på det jag inte kan. :P Och jag har svårt att bara vara "okej" på något. Prestationsångest är jag i en förpackning!

teratos.r8or.se

Terato
0

Intressant att så många skriver "säger som jag tycker" och att ni ser det som en negativ egenskap. Tycker det är både positivt och negativt.

Tycker inte att det är något positivt att alltid säga som man tycker. Då skyller man ifrån sig sitt ansvar mot andra människors känslor genom att säga att man alltid säger som man tycker. Sanning i all ära men alla har ett ansvar att behandla sina medmänniskor med respekt. Visst är det även elakt att inte säga sanningen. Men en socialsmart människa vet att man måste tänka till lite ibland när man ska "säga som man tycker". Håller ni med mig? Förresten finns det många lägen då det är bättre att hålla käften. Vissa saker tar tid på sig att gro. Andra är det inte ens någon idé att gräva i. Medan det ibland förstås inte är mer än rätt att ge en person svart på vitt, hur ont det än gör. Så är det, förstås. Men att alltid säga som man tycker.. Näe.. Det är alldeles för enkelt!

Nu vet jag att ingen av er här inne alltid säger som ni tycker. Så dumma är ni inte. Men det är en intressant sak att fundera över!

teratos.r8or.se

idaleck
0

- Lider av konstant tentaångest.

- Stressar lätt upp mig och oroar mig i onödan.

- Är nog lite för naiv ibland.

Allamej
0
  1. För blåögd
  2. För cynisk
  3. Tvivlar lätt på mig själv

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

KickanW
0

#12: Håller fullständigt med. Att vara ärlig är bra, men att alltid säga saker man tänker är inte bra. Man behöver ju inte ljuga för att man inte alltid säger som man tycker. Om jag tycker att någon har hemskt fula kläder kan jag bara låta bli att säga det t.ex. Så ibland låter det lite som en undaflykt för att inte behöva "känna av" personer…

#14: Cynisk och blåögd, är inte det motsatser?

(återkommer med mina dåliga egenskaper)

Allamej
0

#15 Japp det är det :) Välkommen till min hjärna :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sockerrattan
0
  1. inpulsiv
  2. äckligt ärlig… säger ofta för mycket
  3. virrig o glömsk

Mia//

Elipowe
0

USH! Jag har fler än 3 :o! Har massor!

- Hemskt morgon humör!

- Lätt ireterad

- Skjuter upp saker.

o.o'

[Driva]
0

- har svårt att släppa saker jag blivit upprörd över

- envis

- kan lätt bli tjurig

MentalDistress
0

- jag hatar större delen av mänskligheten och skäms att vara en del av den

- jag tror inte på kärleken längre (känslan är bara resultatet av olika kemiska grejer i kroppen)

- jag blir väldigt lätt förbannad

Bim
0

#11 Jaduu, jag har haft fruktansvärt dåligt självförtroende men nu är det tack och lov påväg upp igen! :D (Tack vare mina bättre kompisar och råttfolk! <3) Mina förra "kompisar" tryckte ner mig jättemkt och jag mådde verkligen dåligt ett tag… :/ när jag sa att jag gillade råttor så började dom med att jag hade skabb, rabies och massor med andra sjukdomar! Mitt hår såg ut som råttpiss också… Från början brydde jag mig inte så mkt över dom orden men det blev jättejobbigt i längden och när dom började säga massor av saker om mig till andra folk i skolan… Det pågick väldigt länge men för nästan exakt ett år sen "bytte" jag kompisar, nu fattar jag inte hur jag kunde umgås med dom… Dom har sänk mitt självförtroende till botten och dom är anledningen varför jag är blyg och har svårt att prata med folk jag inte känner…

Terato
0

#16 Haha!

#21 Ursh vad arg jag blir! Så får man inte göra mot våran bimmis! Jag vet hur det känns, var med i ett kompisgäng som trakasserade mig också under högstadietiden. Det var allt möjligt, men mest för att jag pratade så "fin" svenska. Det tar ju lite tid att skaka av sig sånt där men det går till slut, jag lovar! Sen blir det lite bättre när man blir äldre. Det är lättare att försvara sig mot elakheter när man är äldre tycker jag och folk är inte elaka på riktigt samma sätt längre.

teratos.r8or.se

ElinLi
0

- Grymt lättiriterad

- Har svårt att förklara saker och blir därför missuppfattad mycket.

- ADHD och allt som följer med på köpet ;P

Bim
0

#22 Som tur är så har jag skakat av mig det mesta av det där… Nu skiter jag fullständigt i vad dom säger. :) Och nu har jag riktiga kompisar som jag kan prata med! :D Det är bara lite jobbigt för att en av dom där hade jag varit kompis med i över 11 år…