Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 839 ggr
Ladyinred
0

Kroppspråk

Dethär bode jag igentligen veta själv efter så många år med råttor men jag har aldrig funderat på det innan. Igår satt jag med en av de nya grabbarna i knät och han rös så hela han vibrerade ryckigt. Jag har sett detta tidigare på andra råttor men inte brytt mig så mycket. Vad beror det på igentligen? Han knastrade tänder oxå så lite mysigt måste det ha varit… :)

SweGizmo
0

Mys-rysningar:)

Min blogg: SweGizmo.se

Ladyinred
0

ah va bra, tanken slog mig att det kanske kliade på honom :S

hus-musen
0

två av mina pojkar vibrerar liksom när man klappar dem! å alltid när de vibrerat en stund så börjar de ploppa med ögonen så jag tror att de myser=)

Qui dormit, non peccat

janc
0

#3 Det samme gør nogle af mine drenge og piger Glad

Nicciz
0

Jag älskar när dem mysryser Kyss

Terato
0

När möss mysryser så kallar man det för tassdarr. Ett underbart ord tycker jag! Det är väl en temperamentsfaktor liksom. En "mysig kille med tassdarr" är ofta en bra temperamentsmus! :) Lite som man brukar mäta med häng på råttor.

Jag ahr faktiskt upptäckt att mina möss kan knastra också! Dock hörs det knappt men jag tycker att jag har sett det ibland. :) Så de har säkert många likheter så.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

hus-musen
0

har fått en ny upptäckt när de gäller råttor som vibrerar.. min yngsta vibrerar när han bajsarSkrattande

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

Ja killar i det stora hela gillar ju att bajsa, inte många tjejer som är långsittare på toa.Tungan ute

CaithSith
0

Mina råttor darrar ibland när jag har dem i knät, nu vet jag varför.. Glad

imilija
0

ibland när mina råttor är på riktigt bushumör och är superpigga och jag ska lyfta upp dom så liksom lägger dom sig platt och vibrerar. jag har tolkat det som att do,m inte vill bli upplyfta då dom är på bushumör och bara vill springa runt.?

kan det vara så?

Emma87
0

Mina småflickor ryser alltid när dom sitter under tröjan o min vuxna tjej ryser alltid innan hon börjar knastra och ploppa, så jag tänkte samma sak, det måste vara mys-rys :)

niffen
0

#10 Tihi, du har honor va?
Det är nog för att dom tycker att det "kittlas" lite där på sidan. Honor gör så när dom löper, viftar lite på öronen, får en bananform på kroppen och vibrerar. Ser skitskoj ut, men du behöver inte vara rädd att dom blir sura på dig, det är bara att plocka upp dom  :)
Löpade honor brukar vara extremt pigga, haha.

hus-musen
0

hihi så gör småpojkar jag hämtade nu oxå, lägger sig platt på magen och vibrerar=) ser skoj utSkrattande

Qui dormit, non peccat

imilija
0

ahaaa! :) då är jag med!

lär mig något nytt om dom varje dag!Skrattande

idisen95
0

tösen viftar ibland på hela svansen när man lyfter upp henne (hon vill grpa något ) det ser jätte roligt ut