Hösilage?
Kan man ha hösilage hos råttorna? Så dom kan bädda med det osv.
Det dammar ju inte som hö/halm men kanske risk för ohyra?

finns fortfarande risk för ohyra=)
Qui dormit, non peccat

Borde det inte gå om du frös det några dagar först? eller då kanske det blir torrt.. hmm..
- Ellen
errare humanumest ignoscere divinum.

jo för att få bort ohyra så kan man frysa höet i ett par dagar! lättast nu på vintern när de brjar bli 18 grader kallt ute=)
Qui dormit, non peccat
Jag undrar hur stor risk det finns för ohyra i hösilage egentligen? Med tanke på att det ändå legat inplastat ett tag osv… Däremot ska man nog vara försiktig så att de inte blir dåliga i magen.

Mvh Stephanie 

de är inplastat o varmt, trevligt för ohyra=) dessutom så kan många sorters ohyra ligga i "dvala" väldigt länge så jag hade fryst bara för att vara säker=)
Qui dormit, non peccat
men frysning fungerar på virus som kan smitta från vilda råttor.
hmm.. okej, tack för alla råd (:
Ska nog testa med lite hösilage efter att ha fryst det ;D
Det lär väl vara risk för smittspridning också och inte bara ohyra? Hästar tex brukar ju vaccineras för botulism om de äter silage tack vare risken för möss odyl som kan ligga döda och ruttna i balen… Samma med kaniner har jag för mig.
Om jag inte minns fel är väl mögelrisken högre också just för att det är inplastat..? >.>
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Varför ha hö, ensilage till råttorna? jag ser liksom inte vitsen. Om det är ang boa så finns det mycket annat man kan använda sig av.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you