Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 422 ggr
empan-hampus
0

Djuraffär..

Satt och funderade på en sak..

Om man beställer en "ovanlig" teckning från djuraffären.. är det inte stor risk att den är sjuk då.. jag tänkte att eftersom den är så ovanlig kanske dom typ.. avlar jätte mycket på en hona! Eller hur är det egentligen?? Hur ser det ut hos dom som föder upp till djuraffär? Berätta gärna lite =) Tack ^^

soucci
0

Det är stor risk att råttan är sjuk om den kommer från djuraffär överhuvudtaget, sen om det är en vanlig eller ovanlig teckning tror jag inte spelar så stor roll. (alla är naturligtvis inte sjuka men risken är större)

Huvudsyftet med att sälja djur på en djuraffär är ju inte att förbättra råttans hälsa eller temperament eller liknande. Det man är ute efter är att tjäna pengar, vilket inte verkar gå ihop med djurens välmående.

Jag vet inte hur det ser ut hos dom som föder upp till djuraffärer, jag antar att det finns djuraffärer som köper in från privatpersoner men för det mesta är det nog grossister som råttorna kommer ifrån och det hör man ju redan på namnet hur det låter. grossist liksom, som om råttorna vore som vilka varor som helst.

empan-hampus
0

#1 Hm.. okej jasså.. =/ Så det är inget sånt här lixom som vi är? Råttor är allt.. ungefär ;) Som lixom bryr sig om råttbebisarna och ser till så dom får det bra?

KickanW
0

#2: Det finns säkert det… Men ingen av oss har ju råttor för att tjäna pengar, om man har djuraffär måste ju det vara syftet för att man ska ha en bra inkomst liksom… Och då kanske man inte kan vara så noga med temperament och hälsa.

empan-hampus
0

#3 Nej.. det har du ju rätt i.. Synd alltså.. men den senaste råttan jag köpte var det faktiskt en råttkunnig tjej som stod i kassan.. Hon kollade både öron, tänder, fötter, o.s.v men det har ju med temperamentet att göra också.. och så kan dom ju ha inre sjukdomar väl.. men det borde egentligen vara olagligt att avla på sjuka råttor.. =(

empan-hampus
0

Är det någon här inne som säljer/sålt till djurraffär?

idisen95
0

När jag fick min kull eller sessan för att min kompis köpte 2 råttor från en djuraffär en hona och hane sessan och en till och då fick dom 11 bebisar och vi kunde ju inte ha allihopa jag ville men fick inte för mamma jag tjatade jätte länge och då var vi och lämade 4 st till en som har ormar :'( och en dog för min kompis har inget hjärta så hon tog med sig en bebis hem till sig över natten och den hade bara prsic öppnat ögonen och hon gav debn vanlig mjölk och hon höll på med den hela natten och så la hon den själv i karnske 10 min och det var slutet jag hatar henne hur F*n kan man göra så bara ta någons barn i smyg

empan-hampus
0

#6 Nämen ush då =(

idisen95
0

jag vetvhur 17 kan man göra så att bara ta någons barn :'( stackars liten och mamma jag tycker att honvar dum med att ge 4 till ormägarna! men om sessan e gravid nu kommer vi iallafall inte göra det konstigt att hon verkar gravid :S har ingen hane men nu har vi kommit utanför ämnet!

empan-hampus
0

#8 Ja.. mamma säger att om det skulle bli ungar här hemma så blir det till ormmat! Jag liksom.. blir så arg!! =@

idisen95
0

Mm och mamma e från djuraffär  (asså min) och ungarna som fick leva blev hur trvliga som helst.