Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 660 ggr
Liingefors
0

Funkar denna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska köpa en ny bur och det kanske blir denna är det någon som vet om dom härburarna är bra? Skrattande

Jag har bara två hanråttor så jag tror att buren är stor nog! Glad

zoooda
0

är de inte för brett mellan gallret???

Liingefors
0

Jag vet inte men den är 130cm i höjd och 60 cm i bredd och 43 cm i djup. Räcker det??

Liingefors
0

+ att man får en massa saker till och allt tillsammans kostar bara 1000 kr

idaleck
0

Undrar om inte tacobelle har precis en sån till sina råttor…hmm. jag är inte säker men kolla med henne! =)

soucci
0

Jag tycker att det ser jättebra ut. och om du har två hanråttor så tror jag inte att det blir problem med gallret.

Mina första råttor hade jag i en hemmabyggd stor bur med kompostgaller på sidorna och dom försökte aldrig ens rymma. Dom hade säkert kunnat klämma sig igenom om dom verkligen ville men det hände aldrig.

Det kanske i och för sig beror mer på råttornas personlighet men jag tycker att det där låter som ett riktigt kap så det kanske är värt ett försök. Du lär ju kunna sälja buren ganska enkelt om det inte skulle funka :)

hus-musen
0

jodå till två vuxna hanråttor så funkar buren jättebra=) den ser stor och rymlig ut=)

men de du kan tänka på är att om du vill ha en ny bebis så kommer den lätt kunna smita genom gallret!

Qui dormit, non peccat

Liingefors
0

men den är väl lagom i storlek annars i höjd o så? För det verkar ganska bra tkr jag :)

zoooda
0

storleksmässigt räcker den men om jag räknat rätt på antalet pinnar o bredden så de lite mer än 2 cm mellan gallren… lite risky om du ska ha ungar…

Mastoll
0

Jag har exakt en sån bur till mina råttor. Det är 2.5 cem mellan gallren så att en unge kan hur enkelt som helst ta sig ur. Men under den tiden mina råttor var små hade jag en lite mindre bur till dem som var 1 cm mellan gallren. Efter 1-2 månader kunde jag flytta över dem till den större buren.

KickanW
0

Jag gjorde felet att köpa en bur med för brett mellan gallren när jag köpte mina första råttor. De bokstavligt gick ut ur buren när jag stoppade in dem, jag blev lagom snopen :P

Liingefors
0

9# men man kan väl ha stora hanar i den?

zoooda
0

de kan man ha.. men tänker du aldrig köpa ungar?? (lär mig isåfall hur man låter bli haha)

Liingefors
0

Nej jag vill ha ungar men 1: jag klarar inte av lukten. 2: Det kommer bli för mycket jobb och för många råttor för mig hehe. 3: Då kommer jag bli tvungen att skaffa en hona och sen så måste jag köpa en hona till för att inte den ska bli ensam. Så det är nog inget för mig men visst jag älskar råttbebisar dom e ju bara så underbara :)

Liingefors
0

aja jag ska ringa henne efter sex o veta vad jag kommer att få till! som tillbehör asså  :)

KickanW
0

#13: Hon menade nog mer skaffa en ny bebis, inte ta en kull.

Liingefors
0

ne nu loggar jag ut för idag men ni får gärna fortsätta skriva och komentera buren som jag läser någon annan dag herrå! :P puss på er alla!!!Kyss

Razzo
0

Buren är tillräckligt stor och fungerar om man har vuxna hanar. Planerar du att i framtiden skaffa fler råttor (ungar) till din flock eller när dina råttor dör skaffa honor eller ungar kommer den inte att fungera. :)

zoooda
0

#15 ja precis :D

Mastoll
0

#11 - Absolut! Glad

Liingefors
0

Jag tror nästan att jag vill skaffa nått annat djur efter råttor men vi får la se. Nuet är ju nuet så sånt tänker jag inte på nu! 

Jag prata me henne förut o hon sa att jag får 6 hyllor till men dom går väldigt lätt sönder så typ det fattades en plupp men det finns ju fortfarande tre pluppar kvar så dom går att sätta upp de låter väl bra? 6 hyllor o en bur för 1000 kr

Mastoll
0

#20 - Det låter jättebra! Det är ju egentligen en chinchillabur, men jag tycker den är lite liten för chinchilla. Sen finns det ju en variant som är ännu högre

Liingefors
0

jag kanske hämtar den på söndag!

Mastoll
0

#22 - Vad kul! Den är superbra!