Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 522 ggr
Mymlan
0

Hammarlackade plåthyllor

Hur sätts de fast i buren från Hornbach? vad kostar de fästena om de köps till?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mymlan
0

PUTT

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

silverorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi gjorde så att vi köpte gängade stänger till hyllorna 2 st till varje hylla á 9.90.- st. Fäste sen med bricka och mutter finns i lösvikt. Ca 50.- för en påse till en bur, säg då 100.- för 4 hyllor till en bur.

På bilden ser du hyllan och fäste, stängerna körs igenom under hyllan och ut genom gallret, sätts fast och såga av det som sticker ut!

silverorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En annan bild man kan se att det sticker ut två stänger vid sidan av hyllan. De låg i gången brevid hyllorna på Hornbach!

hus-musen
0

måste fråga, men är de inte kallt o halkigt med plåthyllor till råttorna? funderar på att skaffa nåt liknande, men vill inte att mina klantar ska halka iväg=)

Qui dormit, non peccat

silverorm
0

#4 Skrattande Nej då, de är lite mjukt skrovliga (!) ehh el smått vågiga, och tydligen inte kalla eftersom de har både hängmattor och stora hundmatskålar att sova i, ändå ligger de direkt på hyllan o sover oxå! Men vi har rätt så varmt här oxå i vår lägenhet temp på minst 23 grader..

Kan tillägga oxå att de är lätta att hålla rena och tål mycket så de är en bra investering (ingen reklam här inte!)Flört

hus-musen
0

#5 aha okej, skrovliga är ju bra=) då ska ja fundera lite mer på det=)  här är det ioförsig rätt kallt, har ingen värme så de ligger på runt 19-20 grader just nu!

de där plasthyllorna jag har går inte att få rena ordentligt efter ett tag känns de som..Skrikandes de luktar svagt om man har näsan nära, eller så är jag överkänslig=)

Qui dormit, non peccat

silverorm
0

Hammarlackad plåt är mycket hållbart, som min sambo sa, tål de verkstad tål de råttor!Flört Jag torkar av dem med trasa och lite ajax blandat med vatten, rent o fräscht!! Diskborste om det skulle sitta lite hårt..