Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 799 ggr
Bim
0

Blocket...

Jadu, vad ska man säga? ca 50 möss och många råttor? Jag tror iaf att dom där kommer hamna i en orms mage…

http://www.blocket.se/vi/19163713.htm?ca=4_s

Falurven
0

Men shit så många! Och det priset.. :/ Måste hålla med dig..

Mvh Nathalie

hus-musen
0

oj va många!! hur ska han hitta hem till alla de där?? många iaf av mössen kommer nog bli ormmat tror jag…

Qui dormit, non peccat

Breathplay
0

Är det så hemskt då? ormar måste väl också leva xD

Isabella Ekelund

Falurven
0

#3: Jag tycker det är hemskt att vissa av dom där kommer bli bortmatade levande ^^ Man kan åtminstone mata med dött så smådjuren slipper stressen.

Mvh Nathalie

Breathplay
0

#4 kanske man hade kunnat, men ormar äter väl inte om de inte är levande? eller? har inte så stor koll, men har för mig det..

Isabella Ekelund

Falurven
0

#5: Man kan lära dom äta dött :) Mina föredetta åt ju dött dom tack och lov. Men nu är dom i norge minsann ;D

Mvh Nathalie

ElinLi
0

Såhär é det att en orm ser inte som vi eller alndra djur utan den ser endast värmen .. Så att mata en orm med ett dött djur är svårt då det e kallt alltså ser den inte den.

Mymlan
0

#7 Min majsorm jag hade åt dött, tinade mössen i låda på dataskärmen som är varm, sedan *den åt 4 möss på en gång de var ca 15-20 dagar gamla* medans den åt ena höll jag nästa i handen, de är ej kalla då.

Nu finns det ormar som kan ta dött utan problem sedan finns det ormar som bara totalvägrar ta ett dött byte. Även om naturen är grym så även ormen måste få mat. Hade vi ej haft ormar ute i naturen så skulle vi haft överflöd av möss, sork, råttor.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Falurven
0

#8: Sant såklart. Men det finns ju även dem som matar sina ormar med levande för de tycker det är kul ^^' Hörde en sån prata på tåget en gång.. *ryyys*

Och ja såklart man tinar maten så den inte är kall ;D

Mvh Nathalie

[Devo]
0

Annonsören har haft en annan annons innan. I den så fanns det bilder på råttornas burar samt en soffa som råttorna huserade i.

Burarna såg bra ut och hur många är det här som har en hel soffa till sina råttor :)

Med andra ord så tror jag inte att han avlar fram råttor för reptilföda…

Jag har själv svarat på den annonsen och kan tänka mig att ge en hona ett hem. Problemet är bara att jag bor i Sthlm.

Han skulle kolla efter om han kunde hitta någon som kunde fixa transport och bara det visar ju att han bryr sig om råttorna.

Falurven
0

#10: Höhö. Inte för att jag trodde dom var framavlade till att bli ormföda. Tänkte bara att med det låga priset finns riskerna att dom blir det ändå ;D

Tvivlar inte på att dom har det bra. x) Men tack för infon :)

Mvh Nathalie

Mymlan
0

#10 Synd han ej hade bild på mössen.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ladyinred
0

#10 menar du att ni tror att råttorna bor i soffan? Jag har lagt in bilder när mina är i soffan och de e ingen som trott att de bor där :/

Saiop
0

#5 min bror har en orm och den äter möss, men min bror ger bara döda och den äter med god aptit. Så om dem är levande eller ej tror jag inte spelar någon roll och jag tycker det är mycket bättre med döda för då slipper som sagt mössen att stressas till döds.