Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 926 ggr
souvenier
0

Klor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gör ni när ni klipper/filar klorna? Vad för sax/tång/fil använder ni? (Gärna bild) Beskriv hur ni går till väga.

Mina råttor är ju iofs ganska unga än, men klorna börjar bli ganska vassa och så :P.

http://elinalgotsson.blogg.se

Ratica
0

En negleklipper til mennesker, nogen kalder det også en 3-i-ener Glad

souvenier
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Menar du en sån här?

http://elinalgotsson.blogg.se

hus-musen
0

en pytteliten nagelklippare till människor funkar, men akta så du inte klipper i pulpan! jag använder en vanlig nagelfil, drar ett par drag på varje klo så är de fixat! går snabbt o man riskerar inte att skada råttan=)

Qui dormit, non peccat

Elipowe
0

Jag klipper mina med en sådan nagelklippare för människor som ni visade :)! Funkar prima!

Blir nog vart tredje vecka :P!

AnneN
0

Då vill jag komma med en liten följdfråga =)

Hur gör man för att få råttan att vara still tillräckligt länge för att kunna klippa klorna?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idaleck
0

#5 Man håller hårt och ger inte upp.

KickanW
0

På sprattliga råttor brukar jag lägga en fleecefilt över råttan och ta ett bestämt tag i tassen och sedan klippa. Om man tar en tass i taget med lite vilopaus mellan är det okej att vara hård.

empan-hampus
0

Jag lindar in mina i en handduk.. =) Jag klipper med en vanlig nageltång som människor använder ;) En liten sådan =)

Molle08
0

Haha.. Jag fick hjälp med att klippa min sprattliga siames hane med hjälp av Zickan hehe.. passar på när hon är här *ler* hans klor var sylvassa..

KastKatt
0

Alltså Elin, tror du att du kan hjälpa mih med Caspians klor när tiden är inne? inet än nu har han små fina naglar men senare…?

Han är ju så sjukt sprallig

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Ratica
0

#2 Ja