Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 825 ggr
[oboybabe]
0

Julmatta :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stickat en "julhängmatta" på prov … mycket nöjd men den jag gör nu blir lite juligare  :P

[oboybabe]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild hur den ser ut i buren

hus-musen
0

va mysigt de ser ut=)

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Jag måste bara varna litegrann. Garn är otroligt starkt och nystar upp sig väldigt lätt. Jag skulle inte alls vilja stoppa in någonting gjort av garn i min råttbur… Risken att de fastnar är stor.

Läs om Divas bebis som ströps av en handduk.

[oboybabe]
0

Det beror väldigt mycket om vad det är för gran det finns över 600 hundra olika garn… Är man kunnig om garn så vet man vad som gäller. Det ska vara fast och kompakt och inget trådgarn. Så länge man vet vad som gäller så är det ingen fara.

KickanW
0

Men alla garner är ju gjort av trådar? Garn är ju tråd. Det jag menade är att garn läst nystas upp, precis som många tyger… Och just därför är det farligt. Läste du inte tråden jag länkade till?

hus-musen
0

alltså ska man vara kinkig så kan råttor mycket väl fastna med klor o annat i de där garnet som i alla andra garn.. de är ju fortfarande garn liksom!

Qui dormit, non peccat

[oboybabe]
0

Ja men garn kan bestå av endast en tråd…  Jag blev inte sur, inga dåliga miner men jag skulle inte göra något som jag visste kunde skada mina djur.. Iofs kan dom skada sig på ett vanligt trähus osv. Jag är säker på min sak och det vet jag många andra är också.. Men tack ändå

hus-musen
0

okej va bra=)  ja de är klart att man aldrig gör något med flit som kan skada ens djur! men ja tror att vi är extra oroliga nu när de var en hemsk olycka med en bebbe för inte så länge sedan.. hoppas du inte tar illa upp=)

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Ja, men en matta är ju gjord av många trådar… Och om då EN tråd lossnar kan råttan strypas av den. Jag har slutat använda alla tyger som kan trådas till mina råttor… Och just saker gjorda av garn trådas väldigt lätt.

[oboybabe]
0

Men herregud… Du är ju faktiskt lite naiv. Jätte tråkigt att sådant händer absolut. Men olyckor händer. Men man kan inte ta för givet att det ska hända igen. Om din råtta råkar falla ifrån en "burvåning" en gån ska du ta bort den med? Om en råtta rågar sätta en ´morotsbit i halsen ska du sluta med det med? Jag tar inte illa vid mig jag fortsätter att göra mina saker så länge mina råtter vill ha det. Man kan inte ta bort allt för att olycker händer, och kommer alltid att hända. Javisst är det tragisgt men man kan inte leva en "bubbla" pga en olycka.

KickanW
0

Naiv är jag väl absolut inte, snarare tvärtom :P

Självklart sker olyckor… Men jag tror inte dina råttor uppskattar något stickat bättre än fleece och då är det väl bättre att ta det säkra före det osäkra?

Hyllor finns det ju inget bra alternativ till.

[oboybabe]
0

Jodå… Det gör dom allt.. Jaja slut på diskussionen för du och jag kommer inte komma någon vart för vi har delade meningar och íngen utav oss kommer att ge med sig.. Lika bra innan det blir sura miner :)

Allamej
0

Ok ok ok… här ger jag er som gillar att sticka ett tips som gör alla glada

Ta en fleecefilt, klipp den i tunna remsor, om man har klippt mattrasor så vet man hur man ska klippa för att slippa avbrott och skarvar.

Sticka som vanligt.

Sätt upp i buren och vips har du en hängmatta.

Jag gissar att om man inte stickar skrämmande hårt så kan man nog få ut 2-3 hängmattor.

Detta är den ultimata kompromissen :D

Thank U I <3 U

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor