hyllplan?
någon som kan ge förslag på saker som kan användas som hyllplan? helst något som inte är så svårt att få tag på/fixa till.
och en till fråga, någon som vet en bra djuraffär i sthlm som säljer relativt billiga saker? stegar, rep och sånt..tack på förhand!

Absolut enklaste hyllplanet får du med hjälp av en planka och ett par skruvar/spikar som du fäster i sidorna. Då kan hyllplanet vila på gallret i buren.
jag har lock till förvaringslådor som hyllor, sen borrar jag hål i hörnen och fäster i gallret med ståltråd.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Jag har vanliga plastbrickor som hyllplan. Jag tycker att plast är bättre än trä, för trä luktar så illa när de kissar på det. Och plasten är ju bara att torka av.
tack för svaren! jag tror jag kör på plast lock, för precis som zimzon skriver så luktar trä så illa efter ett tag.
Jag har dusch hyllor som jag fäst med metalltråd. Funkar fin fint :) Ni vet hyllorna man har i duschkabinen som schampo och tvål står på.
Jag har köpt lock till plastlåda från IKEA. FLAJ heter den och kostar 10:- st. De är ganska stora och kan behöva klippas till lagom storlek. jag har fäst dem med buntband.

Ja, plast är faktiskt mycket bättre! Jag måste haft otroligt dålig fantasi som inte lyckats komma på så smarta lösningar som ni andra. Trä börjar verkligen lukta illa efter ett tag… 

Galler i alla former går att använda. Man kan använda en tång till att göra dem till den storlek man vill ha, dock blir det då vassa kanter, men det har jag löst genom att sätta en slang runt. Fördelen är att allt skit ramlar ned på botten och man behöver bara torka av gallret då och då.

Men det är ju inte så bra för deras tassar att sitta på galler så mkt.

Zimzon - Nej, men man kan vara rätt så klyftig och lägga dit/sätta fast en trippelvikt handduk. Då är det bara att tvätta handduken när så behövs.

brickor funkar bra ;)
bromma zoomarknad har stort utbud och bra priser.
Joo, på bromma zoomarknad finns det massvis med saker till bra pris, men kan då ointe påstå att dem är särskillt trevliga där. Har varit där massvis med gånger eftersom jag köper både grejjer till mina kaniner och till mina råtor där. Men det är bara en av tjejerna som jag tycker är någelunda trevlig. De andra är oftast bara stressade och en aning bitchiga.
jag har jätte bra hyllplan till mina burar. Det är av tjock plast så dom kan inte bita sönder det lätt. Dom sitter i hörnorna och är stadiga. Det är leverantören "ferplast" som ha det så gå in på närmaste djurbutik och fråga om dom beställer från Ferplast.
Mvh Tina