Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 529 ggr
stoffe
0

fick din råtta

fick din/dina råttor god mat på första 1 Dec. vad fick dom/den för mat?Glad

hus-musen
0

de har inte fått nån mat än, ska äta om en timme=)

Qui dormit, non peccat

stoffe
0

ok

[FrejaGna]
0

tja, dom fick en god sallad med svampar, rädisa, avocado gurka, tomat, morot, olika salladsblad och olivolja och så fick dom lite julkorv :D

CamillaS
0

mina har inte fått mat än, men ska se vad vi kan gräva fram, kankse lite räkor och nåt gott. :)

hus-musen
0

#4 åh gräv fram lite räkor åt mig oxåFlört

Qui dormit, non peccat

stoffe
0

ok , mina råtter fick okså salladGlad

zickan
0

till frukost var det ugns kyckling, havregrynsgröt och ris. Ska till affären snart och köpa mat. Så vi får se vad det blir.
Hittade hem till 3 omplacerings råttor i dag och hon erbjöd lite mer än vad jag egentligen ville ha för dom. Så det ska bli något rejält gott till alla råttor i kväll.  Bara jag kan komma på vad. Men kanske enklare när man står i affären.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

stoffe
0

mina råtter springer som bara den nu.

min katt blev helt konstig när han såg råttorna "haha" han blev till och med rädd för råttorna "haha"Skrattande

stoffe
0

ok roligt för dig.

stoffe
0

och råttorna :D

stoffe
0

mina råttor ska få pizza sen :D

och katten , hunden och papigojan

RatLover
0

11# Ge dom bara en liten liten bit då, det är inte nyttigt för råttorna med pizza :)

zickan
0

Inte nyttigt för papegojor heller!! De får endast smaka en mindre bit. För mycket fett så dör dom.

Nu har jag varit och handlat. Hittade massa rostbiff billigt. Så det blev en ungspannkaka med svamp och rostbiff till middag åt råttorna :-D
Själv så blev det en stooor rostbiffmacka med rödlök ..hihi

stoffe
0

aså brödet.

Glad

stoffe
0

kanterna

zickan
0

vetemjöl är inte nyttigt heller ;-). ta det bara försiktigt i liten mängd. min grå jako fick smakprov på allt för att slippa ha henne i maten. men bättre godis till papegojor är jordnötter med skal, frukt eller något.

stoffe
0

ja men vår papigoja är helt "krasy" ska ha alt han kommer till och med ut ur buren när vi har stängt in han "utbrytar kung"

men råttorna får mest sallad och vanlig mat  jag ger dom bara lite av kanterna

Jinaum
0

än så länge har de fått lite tonfisk, sallad och majs. Men ska ge dem redigt sedan. Mossan skämmer bort smågrisarna som bare den när jag är här med dem…

Så idag är det tänkt att stor lass med mat. Wokgrönsaker, tomat, sallad, gurka och äpple. =3 Samt sitt vanliga foder förstås

KastKatt
0

Det är verkligen tomt i mitt kylskåp just nu så var inet det lättaste att komma på ngt mysigt till dem!

De fick ngr fullkornspagetti, morot och sallad :)

Caspian fick några ärtor men Pip giller verken det eller russin så han fick ta det som bjöds :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

hus-musen
0

nu har mina fått mat, de vart en enkel middag bestående av spagetti, majs o lite sås=)

Qui dormit, non peccat

CamillaS
0

#5 visst skickar på postenTungan ute

stoffe
0

ok roligt att höra

Jinaum
0

här blev de, spenat, brysselkol, wokgrönsaker, sallad, tomat, kattmat, gurka. Dom verkade väldigt nöjda då dom för en gångs skull åt upp ALLT