"Laga" bur
Där har foderkopparna suttit. Du kan antingen köpa nya eller så tar du fram saxen och en bordstablett och saxar ut en bit som räcker över båda, spänn fast med hållarna och sätt fast hållarna med buntband
*hoppas att du förstod, jag tycker mig ha tappat språket en smula*
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

köp nya foderskålar o sätt dit=) annars kan du köpa en bit galler o sätta för med ståltråd=)
Qui dormit, non peccat

Vad för slags foderskålar? Bild tack! Tänkte först på fågelbad el liknande men dem borde de ju kunna knuffa upp?

Det finns ju fågelbad som är i galler. Sådana har jag satt för mina "luckhål" och då tog jag ett buntband och satte fast gallret i fågelbadet med gallret på buren. Då kan dem inte knuffa bort och komma ut. :)

Tack för förslag. Gärna bilder, lättare att veta vad jag ska leta efter.
9dagar kvar….

9 dagar tills…. ?

…tills det är hårbollar i buren ..tror jag iaf.. 

Precis
Trodde aldrig jag skulle gå från 29år till 9år på grund av ett par råttor, sååå otålig

http://www.djurmaxi.se/product_info.php?cPath=3_40&products_id=2149
sånna här typ funkar bra=)
Qui dormit, non peccat

Tack
Vad var det för foderskålar du tänkte på?

de ser likadana ut ungefär,om du kollar på en del av burarna i länken så ser du foderskålar som sitter utanpå buren=) hittar inga bilde rpå bara foderskålarna=)
Qui dormit, non peccat

Aha, tack! blir att ta mått och shoppa nästa v 
Ah, sånadär hål hade jag också. Eller jag hade plastbitar på, men förutsedde tuggande råttor ;P Tog helt enkelt en gammal elektrisk flugsmälla, en sån där i form av ett tennisracket. Klippte sönder nätet och voilá! Räckte precis till 4 luckor! :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram