Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 324 ggr
fiiiyah
0

HUR GAMLA?! (=

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån bra råttkännare som kan se hur gammal en råtta är genom en bild? (:  Har inte vägt råttorna ännu då jag inte har en digitalvåg ännu (: men ska investera en idag tror jag (=  men kollla på bilden, du kan väl göra ett försök iallafall (: på zooeet visste dom inte riktigt, hon gissade på 9-10 veckor -.- dom är syskon, så dom är ju lika gamla iallafall (:

OBS! BARA ENA RÅTTUNGEN PÅ BILDEN! DEN STORA GRÅVITA (NÅN SOM VET AD TECKNINGEN HETER? Oskyldig), DET ÄR BELLLA, HON ÄR EN VUXEN TJOCKIS (;Skrattande DET ÄR DEN LILLA JAG VILL VETA ÅLDERN PÅ (:

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

MoaL
0

Jag skulle gissa på 9-11 veckor. :)
Den vuxna råttans teckning är black striped, och den unga råttans teckning är black roan. :)
Det hade varit lättare att gissa ålder om du hade hållit i henne, men men.. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

fiiiyah
0

tacktackTACK så mkt (: Skrattande finns mer sötbilder i fotoalbumet (:

came_hanna
0

söta♣♠

tisagirl
0

Det ser ut som den lilla råttan har teckningen "roan" Du kan gå in på www.srs.st och kolla olika teckningar och färger.

Jag har fött upp ganska många kullar och jag skulle gissa på att den minst är 9-10 v.  Den kan vara upp till 16 v, kanske mer. Svårt att se genom en bild. Men personligen tror jag att den är äldre än 10 v.

Lycka till

/Tina

zimzon
0

Båda råttorna ser ut att vara black roan.

Ninja
0

#5 tycker jag med, den större ser ut att ha varit ba ro en gång i tiden men blekts så att han ser ut som striped.

fiiiyah
0

Hon har alltid varit så, så inte har hon blekts inte Flört Hon har inte samma mönster i ansiktet som den lilla heller, dumt av med att inte ta med hela ansiktet Cool

TACK FÖR SVAREN ALLA! :)

zimzon
0

Okej, så är nog den stora black striped. :)