Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 821 ggr
ElinLi
0

Mossa ?

Jag tänkte bara höra om man kan ha mossa i buren till dom ?

elin och alla fyrbenta

ElinLi
0

putt

RatLover
0

Kan man säkert ha, om man sätter mossan i frysen några veckor eller kör den i micron på högsta effekt några minuter innan man sätter den i buren. Då borde alla kryp och sånt försvinna. Fast vet inte, mossan kanske är farlig för råttisarna? :P

hus-musen
0

de kan finnas ohyra o bakterier i mossan så om du vill ha in den så frys den först ett par dagar o torka den i ugnen/ micron sen=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

okk tack ^^

ElinLi
0

Tror ni att det räker med att den varit i kylskåpet i tre dagar ? kan ju värma den endå sen :)

ElinLi
0

Hade tänkt göra lite mysigt åt dom i hyllorna ^^

AnneN
0

#5 jag tror inte bakterier och ohyra dör i kylskåpet eftersom att det är plusgrader där.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ElinLi
0

hmm … inte ens om man värmer i mikron i 5 minuter ?

stoffe
0

vet inte

ElinLi
0

#9 ganska onödigt svar.

hus-musen
0

nej det mossan måste frysas för att det mesta ska dö. de är ju fortfarande plusgrader i kylskåpet så det enda som hänt är att nu fått bakterier o ohyra i kylskåpet.

micra i 5 sek är inte tillräckligt det heller, 2 minuter har jag för mig att nån sagt tidigare. bästa är att torka i ugn tycker jag men de är väl upp till var och en.

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

hon skerv ju 5 minuter…

hus-musen
0

#12 oops, läste sekunder=)

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

hehe lätt hänt. fick själv bläddra upp o dubbelkolla

ElinLi
0

#11 VAAH ? uueeh :(..

Ladyinred
0

man ska inte ha jord i kylen, finns riktigt farliga jordbakterier som man faltiskt kan dö av.

ElinLi
0

Vah ? ojj :/ men vi har ju haft många gånger mossa i kylen som vi ska ha till ljusstaken

Ladyinred
0

fick lära mig det när mamma gick sin köksutbildning, samma med kartong tydligen. Och så många gånger jag haft pizzakartonger i kylen själv.