Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 903 ggr
Skatvinge
0

Nykommen

Idag är nog den lyckligaste dagen på länge i mitt liv. Har nämligen fått me mig hem en efterlänktad råtttös. Har döpt henne till Tösen, hon är 3 månader. Vit är hon me lite blå/grått längs ryggen, så färgen får ni hjälpa mig med till helgen.

Hennes svans däremot är int samma färg som på svansroten, den är lite brunaktig, ser int ut som om d skall se ut så utan ser mer ut som smuts, hur skall jag tvätta den o me vad ? Vill ju int att huden skall bli torr och spricka.

Hoppas jag är välkommen in till er skara, kommer såklart bombadera er med massvis av bilder till helgen ! =)

KickanW
0

Välkommen hit och till råttvärlden! Visst är det en underbar känsla? :)

Vänta med att tvätta svansen du, om du vill kan du bara smörja in den lite mer parfymfri handkräm!

Kommer Tösen få en råttkompis? Råttor mår inte bra av att vara ensamma, nämligen.

Lycka till!

Skatvinge
0

tack tack ! Okej men så fixar ja till svansen till helgen :)

Hon var ensamen när ja köpte henne men jag hoppas så småningom att hitta en kompis till henne. Är ifs i hennes närhet hela dagarna förutom under 2 h men jag kan ju int ersätta en råttkompis.

Hon har en liten bula på magen så kanske är hon dräcklig, men jag vet inte, kanske inbildar jag mig bara..

artdesiu
0

Bula på magen kan i värsta fall vara en juvertumör eller dylikt, håll koll på den!

hus-musen
0

#2 om hon är dräktig så kommer du snart få en massa råttor.. ladda gärna upp en bild om du är osäker=) nån med erfarenht av gravida honor kanske ser om hon är dräktig=)

men grattis o välkommen in i råttvärlden iaf=)

Qui dormit, non peccat

Skatvinge
0

#4 i helgen kommer det bilder, hinner int fotta henne me mobilen då hon e så snabb :P

Misstänker även att hon är en striped roan men ni lär nog kunna fastställa det till helgen =)

dorislinn
0

Om du vill veta villken fär hon har kan du ju klicka här ---> http://www.hawthorn.org.uk/varieties.asp Då kan du kolla vad hon har för färg Flört

Mymlan
0

Min första schäfer jag hade hette Tösen. Fick dock bara ha henne i 11 månader innan hon togs bort :-(  detta pga kotförskjutning i nedre delen av ryggen *medfött sa veterinären*

Välkommen hit..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

silverorm
0

Grattis till din Tösen ( o framtida rådisar…)Glad Välkommen ska du oxå vara!

KickanW
0

Kolla upp om hon är dräktig så fort som möjligt. Om hon är det får du sköta det på bästa sätt, och då kanske du kan spara en hona från kullen som vän till henne?

Om hon inte är dräktig borde hon få en kompis så fort som möjligt. Om man väntar länge kan råttan bli deprimerad och mycket svårare att sätta ihop med någon.

Lycka till!

Skatvinge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har int riktigt bra ljus, så i morgon kommer det bättre bilder. Söt som socker är hon iaf =)

Skatvinge
0

En till bild på Tösen

hus-musen
0

#11 hon är en black striped roan förresten=) jättesöt flicka, verkar trivas bra i sin burGlad

Qui dormit, non peccat

Skatvinge
0

#11 okej tack tack, men du.. som du ser är svansen konsigt färgad, skall den se ut så eller är de smuts ?

hus-musen
0

#13 de är smuts=) svansarna är egenligen rosa under allt de gulbruna=) mina pojkars svansar ser likadana ut ibland=) här ser du en bra bild på smutsiga svansarFlört

Qui dormit, non peccat