Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 357 ggr
Bim
0

OT julklappstråd

Nu är det jul här i vårt hus och julen kommer hoppfrallelaaaa! Barnen i ring dansar omkring, dansar omkring!!

Ja, nu är det allt jul! Mysigt men jag skulle vilja att det var sommar liiiite längre till ! Okej, nu kommer frågan: Vad har/ska du köpa till alla i julklapp? Vore bra med lite tips! ;)

Jag har köpt:

Godis från finland till mina vänner!
En påse med godis, ben, ben, ben en leksak till vovvarna! :)

Jag ska köpa:

något kul till sandra (Tips? hon är 18 år och tjej! :P ca 100 kr)
Smycke till min ena kompis
något kul till resten ;)

höhö, bra lista? xD

hus-musen
0

nått kul till din kompis, vad gillar hon då? ja brukar göra blandpaket till min kompis, typ nån ögonskugga, hotpants eller nån rolig mugg eller liknande=)

• till killen har jag inte riktigt kommit på nått bra.. behöver oxå lite tips!! men inget superdyrt, har inte så mycket pengar..

• till mor o far blir de små virkade råttommtar bla o lite annat smått o gottGlad

• till mina bröder blir de råttor!

• till min bästis vet ja inte, de brukar alltid fixa sig ändå=) blir väl nått skojgt smycke eller annat! får de hur de blir om hon är hemma i jul.

• till småkusinerna blir de väl nån leksak eller annat.

Qui dormit, non peccat

zickan
0

jag har bara en julklapp att köpa i år. det är nått till rat think. Firar inte direkt jul längre  med släkten. åker till gotland helgen efter jul och äter lite mat. Hoppas dock att jag kan få 500 av mamma i julklapp till båt biljetten.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

sockerrattan
0

Fick en kul ak av min äldsta dotter vi sågs!

Historien var den av vi hittade den på en zoobutik nere i Eskilstuna när jag var där. Egenligen hundleksak… men det var grisar som nöffade… Så vi lekte med dem där…

Iblandspelar åldern ingen roll utan det är bara kul att vara barnsligTungan ute!

Mia//

Denna kommentar har tagits bort.
[FrejaGna]
0

finns mycket skoj i teknikmagasinets tidngng säger jag bara. har hittat nästan allt där.

Emma87
0

Jag har lite successivt börjat bojkotta själva firandet med klappar på sistone. Med åren blev det mer och mer "köpa för köpandets skull" och sånt får jag lite panik av. Klimax kom förrförra julen som firades i Ecuador bland svältande gatubarn, så förra året julklappsvägrade jag (skrev dock varsitt kort till mina föräldrar med varsin text från hjärtat, dom har aldrig blivit så glada!). Nu har jag mer och mer övergått till överenskommelser om att göra nåt roligt ihop kring jul, tex åka och klättra/rida/äta middag/gå på teater. När folk fyller år brukar dom dock få presenter, då brukar det bli biljetter till roliga föreställningar (nu senast Filippa Bark, Magnus Betnér och Jonas Gardell) så går vi dit tillsammans och äter en god middag innan :) Det brukar uppskattas, så det kan jag varmt rekommendera! Att ge av sig tid är det finaste man kan göra, plus att det blir kvalitetstid med nån man bryr sig om :) Ett annat bra tips är att skänka pengar till välgörande ändamål. Förra året fick jag skolböcker i Etiopien i födelsedagspresent av en vän, blev rörd till tårar.

Råttorna skulle nog emellertid inte bli lyckligare vare sig av stå-upp-komik eller kort som symboliserar välgörande gåvor (det senare skulle förvisso strimlas till uppskattat bomaterial) så dom kommer nog få en gosig julstrumpa eller liknande med nåt gott i, och en massa jul-mys såklart :)

KickanW
0

Jag har bestämt mig för att bara köpa "bra" julklappar i år. Begagnat, ekologiskt, rättvisemärkt eller från hjälporganisationer. Det blir lite dyrare, alltså lite mindre presenter, men känns mycket bättre!

Annars brukar jag bara försöka vara så personlig som möjligt, börjar kika långt i förväg efter saker som får mig att tänka på personen i fråga. Har rätt många att köpa till eftersom jag alltid firar jul med väldigt många och dessutom brukar fira jul med ett gäng vänner några dagar innan julafton. 19 pers tror jag det är jag ska köpa till i år.

Lancia
0

Åhå, 19 pers! Jag kanske har köpt tre julklappar i hela mitt liv, varav en av dom var till ett såntdär påtvingat juklappsbyte i femteklass. Hela släkten bor utomlands, bara mamma och pappa här och syskonlös är jag också. Vi har aldrig tagit julen på något större allvar utan det har istället blivit heldagar i stallet och datorspelande. Vilken stämningsdödare jag är, va? :)

Till mitt försvar så är jag utomlands väldigt mycket och brukar istället då ta med mig flera småpresenter hem.

sockerrattan
0

Barna går något de behöver… mest något symboliskt för att önska dem god jul… sänglinne, handdukar , vantar osv

Mia//

idaleck
0

Jag är lite inne på samma bana som #6. Julklappasköp har en tendens att spåra ur och oftast känns det som att man köper bara för att köpa. Därför bojkottar hela familjen julklapparna i år och det känns jätteskönt!

Bim
0

#7 Åh kickan! Det ska jag också göra ju! Fast godiset var ju lite svårt. :P

Jag kan också säga att 18 åringen är min storasyster. :) Så nåt lillasysteraktigt.. hm… förra året gav jag henne en jätterolig diskborste (och lite mer såklart) som ett tecken på att "det är väl dags att flytta hemifrån snart?" ;)

Mastoll
0

Jag har börjat köpa julklappar lååångt i förväg. Då känns det inte lika stressigt och jobbigt när julen närmar sig, och kan handla i lugn och ro. Det känns inte heller som om alla pengar springer ifrån en.
Jag älskar att ge, och se när dem blir glada. Och framför allt älskar jag att slå in! :)
Men jag har ofta svårt att veta vad folk vill ha. Man ska ju tänka på den personen när man ser föremålet.
Saker till hemmet är ju ofta roligt att få, skålar, värmeljushållare…
Jag ska köpa en petbox till råttorna som jag kan ha jord i, så dem också får en julklapp. Dem älskar ju att gräva :)

Bim
0

puttar!