Matte är så dum :(
Ja, jag är så dum… jag upptäckte just att mina småkillar Gustaf och Mosse har grova sår på sina svansar.. så pass att Gustaf saknar sin svanstipp 
Det har varit röda spår i buren, men då jag undersökte dem så hittade jag inga sår och antog då att det var maten eller gangarstängen som färgat av sig (då tjejernas gör det) Men då när jag kollade dem så tittade jag bara på kroppen, inte svansen! Nu idag såg jag dem och jag hatar mig själv för att jag inte såg det på en gång!
Tack och lov så har såren läkt ganska fint och jag ser inga tecken på infektion. Nu ska jag hålla stenkoll så att det inte blir några heller.
Men tur i oturen är att det är surgubben i burdelen under som har gjort detta, inte de själva, och han ska flytta tillbaka till sin gamla matte.. han har bitit dem i springorna mellan pluggen som jag satt i hålet och väggen, för där är det också blod.. Detta bekräftade bara mina misstankar om honom, då han inte funkar helt med mig (litar inte på honom och han nafsar genom gallret) och när jag försökt sätta ihop dem så har han genast attackerat småkillarna..
Detta är nu min Andra omplaceringsråtta som det skitit sig med.. den första bet mig rakt i fingerleden när jah skulle lyfta upp honom och fingret fungerar fortfarande inte som det ska! Känns verkligen trist för jag litar bara allt mindre på omplaceringar… när det gäller alla djur 

ah illa.. synd att din omplaceringsråtta är aggresiv mot både dig o dina råttor! omplaceringar är alltid chansningar, man vet aldrig vad som har hänt tidigare, ibland går de bra ibland inte! men nån trevlig omplaceringsherre hittar du säkert om du vågar ha en igen=)
Qui dormit, non peccat

jag tror inte det.. kommer nog ta en paus med råttor efter den här flocken.. börjar ha lite många djur nu nämligen.
Jag har fyra katter, 8 råttor, en leguan och snart två illrar också.. så det blir nog en paus. Men de är underbar djur och jag kommer inte att sluta med dem :)
Dock så kommer det att försvinna lite djur.. Aaron (surgubben) flyttar ju.. och tyvärr måste jag avliva en av töserna :( pga snedskalle.. två katter kommer att flytta till sin riktiga ägare snart (är bara fodervärd) hoppas jag.. och ja, sedan kommer illrarna till våren.

aha okej, förstår dig! man måste ju ha tid för allihop oxå=) har sj aldrig tagit hand om omplaceringar, de är lite för mycket chansning för min del. skulle kunna tänka mig om allting klaffar mellan mig o nya råttan men inte annars.
Qui dormit, non peccat

jo det är ju så..
mm, du gör det smarta valet!