Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1748 ggr
Nicciz
0

Intresse för Agilityträff??

Jag och CamillaS pratade på msn och funderade på om det skulle finnas intresse av en agility träff.
Vi kommer isåfall vara hemma hos mig.

Jag har några fula men funktionsdugliga hinder. Men om någon annan som vill komma har, får ni gärna ta med dem Glad

Beroende på vad ni tycker och hur vi lägger upp träffen så kan vi antingen äta något gott eller fika Glad

Kom gärna med förslag på datum och tider och annat. Jag kan närsomhelst förutom nu på lördag och lördagen den 6/12 Skrattande

CamillaS
0

Jag tycker att tacos är en bra maträtt.

Då kan man göra så att varje person tar med sig en ingrediens var. :)

hus-musen
0

kan man ev komma fst man inte har nån råtta som förstår sig på aguility?

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

#2 Ja det kan man Flört man får komma och bara umgås med andra råttnördar om man så vill Skrattande

Ladyinred
0

Varför ska alltid allt kul hända så långt bort :(

cykelpump
0

Låter kul ju :)

Bim
0

vart bor du? får man komma även om man inte har råtta?

Ladyinred
0

jag bor utanför kalmar i småland. har lika långt till sthlm, gbg och nedre skåne.

CamillaS
0

#6 självklart! Skrattande

CamillaS
0

Det är ett ypperligt tillfälle för er som inte vågar ställa upp i agility tävlingarna på utställningarna och för er som aldrig provat förut, (b.la jag Oskyldig)  så det skulle vara jättekul att se både nybörjare och lite mer erfarna på agilitybordet. :)
Jag kommer ta med min filmkamera och vanlig kamera. :P

Nicciz
0

#6 Självklart får du komma Skrattande jag bor i Stockholm

hus-musen
0

#10 vart i sthlm? jag bor i hägersten och har ingen bil så jag är beroende av tunnelbanan eller bussen=)

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

Duger Hagsätra Tungan ute byte av tub vid gullmars Flört

hus-musen
0

#12 aha de låter bra de=) närma oxå jue! där har jag jobbat mycket=)

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

Jag kanske ska nämna att jag tyvärr inte kan tillåta att man tar med sina egna råttor, det är dels för att jag räknar med att det finns bebisar hemma *hålla tummen* Och så har jag ju suttit i karantän sen sommarutställningen i Hallstavik så jag vill inte riskera att få in något nytt.

Men jag kan lova att det finns råttor i överflöd att kela med och att prova på agilitybanan Skrattande

hus-musen
0

#14 okej, synd hade tänkt få lite färghjälp med en pojk=) de får bli en annan gång=)aha akta dig så vi inte kommer o råttnapppar alla bebbar=) de försvinner så lätt med under tröjanSkrattande

Qui dormit, non peccat

CamillaS
0

ja, bebiskläm.Skrattande
hoppas att två tjejer till mig blir till i den blivande bebishögen. :P

idaleck
0

Inte för att agility är riktigt min grej men jag kommer gärna å gullar med råttor Cool

Lancia
0

Låter som en kul grej! Jag kikar hemskt gärna förbi om jag får, och om jag har tid. :)

KickanW
0

Jag är också med, om jag råkar befinna mig i huvudstaden då (och jag råkar gärna det om jag får veta ett datum).

Då kan jag klämma blivande föräldrar också, Nicciz :)

idaleck
0

#19 Vankas det råttbebisar för Kickan måntro? Cool

Nicciz
0

#15 Ååh nu blev jag ju nyfiken Glad vad är det för pojke Förvånad TELL ME *fniss

Som sagt man behöver inte ha råttor eller agilityintresse.. man kan komma och bara hälsa på folk eller gulla med råttor och titta på ev bebisar om man vill det *Haaaha

#18 Du är välkommen :D

Nicciz
0

oj missade hälften av inläggen.. hade nog inte uppdaterat *fniss

Ja Kickan det är väl smart Cool

Kom gärna med förslag på datum då också som ni kan.. jag kan som sagt nästan närsomhelst

hus-musen
0

#21 min blåaktiga snyggispojk=) vet inte säkert vilken blå, har lagt ut bilder tidigare o de vart många bud då=)letar oxå efter den uppfödare som la ner sin uppfödning i haninge då mamman hans kommer därifrån. de ska bara vara en tjej som hade blått i sina linjer i haninge! men vem?

jag kan nästa helg, men inte helgen efter det=)

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

#23 Har du en länk till tråden? Jag tror mig veta vem han kan komma ifrån iaf. Och har isåfall en släkting härhemma. Men det tar vi på PM ;) så ingen känner sig uthängd. Det kan ju hända att uppfödaren svarar själv iofs.

hus-musen
0

#24 skickar pm=)

Qui dormit, non peccat

CamillaS
0

jag kan också nästan när som helst. :)

bobbs
0

Låter jätte kul, synd att det är så långt bara :(

Nicciz
0

Putt

Engagera
0

Hej alla glada!

Jag är jätteintresserad av att komma med dit! Skulle vara bra och nyttigt för mig!

Datumtips:
Skulle kunna nu på onsdag el. torsdag 12-13:de…
Annars helgen därefter, på lördagen den 22:a!

^^' ha de bra

hus-musen
0

välj gärna en lördag jag jobbar annars o kan inte komma..

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

Ok, eftersom ingen ger några förslag är mitt förslag lördagen den 22 Skrattande eller nu på lördag. Då kommer det ändå två råttnördar hit.

Så vilka kan då? Och ni som inte kan får gärna ge förslag på datum

Terato
0

Ja, men vad kul om vi kör på lördag! :) Jag och Kickan ska hälsa på Nicciz då!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

idaleck
0

Ja men då är väl lördag perfekt =) Jag är ganska säker på att jag kan då iaf =)

Nicciz
0

Ja  eller så får dem som vill komma nu på lördag, och resten en annan dag ;) det verkar som Kickan iaf kommer vid sextiden. Terato vet jag inte hur hon gör om hon kommer tidigare eller med Kickan..

Men vi kanske bara ska ha en liten dropin dag nu på lördag då?? Lite fika och mycket prat *haha så får dem som vill komma dyka upp närsom..

Terato
0

Det tycker jag låter osm en bra idé!

teratos.r8or.se

idaleck
0

Låter perfekt! =) Jag kan baka en kladdkaka å ta med Cool

Terato
0

Fy sjutton vad gott med kladdkaka!

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Jaaa plz baka Skrattande jag har gasugn.. och det går inte baka då Gråter varken temp eller tid stämmer… någonsin

idaleck
0

Jag älskar å baka så man måste passa på så fort tillfälle ges ;)

Nicciz
0

#39 Och varför är man inte gift med dig… Cool gillar råttor och att baka Tungan ute perfekt juuu

wintermynta
0

Jag kommer nog oxå , ska bara höra med andra delen av regeringen.

idaleck
0

#40 Hahahaa lugn i stormen nu, du har ju inte ens smakat kakan Tungan ute 

(nu känner jag viss prestationsångest här…)

Nicciz
0

#41 Jaa va kul…

haha jag hoppade över min andra del av regeringen. Foten i munnen *fniss

Nicciz
0

#42 Den kan inte vara värre än mina bakverk *hahaa och dem äter jag oxå Flört

idaleck
0

Här i lägenheten har vi strikt diktatur  *asg*Skrattande

#44 Hahaah så illa kan de väl inte smaka :P jag ska försöka överträffa mig själv och slå er med häpnad, hahaha Cool

CamillaS
0

va kul, att vi bestämt datum nu. :)

KickanW
0

Åh vad kul! :)
(Ni får se till att komma vid sex-tiden tycker jag, speciellt Ida med kladdkakan ^^)

idaleck
0

#47 om det finns nåt kvar av den efter min långa bussresa vill säga ;P Vartifrån åker du o terato? Tänkte ifall vi kanske skulle mötas upp nånstans, typ t-centralen lr nåt? =)

KickanW
0

Jag och Martin, som ska följa med (om han vågar nu när det ska komma så mycket folk), lär nog åka från T-centralen, vi kan möta upp folk :)

idaleck
0

men så bra, då räknar jag med att möta upp er där =)

Engagera
0

Nu på lördag alltså? :) den 15:de? ^^'

Nicciz
0

#51 Japp verkar så.. men som sagt vi tar en till dag oxå och har agilityträff. Och du är välkommen hi närsomhelst ändå Skrattande

Bim
0

(och vem ska vara vakt åt kickans råttor) OskyldigKyss

Ha det kul! Jag måste se till att komma på nästa! :D

Engagera
0

#52 Åh så bra, för det är inte förrän nästa helg jag kan åka iväg på någe sånt
Ska bli så skoj!
^^

zoooda
0

ååhh jag kan oxå :D

Nicciz
0

Ok.. ska vi se.. då blir det:

-Nicciz

-CamillaS

-Kickan

-Terato

-Husmusen

-idaleck

-Lancia?

-wintermynta?

och zoooda

Jag är ingen stor tedrickare, men har några frukt téer hemma. och kaffe. Ida bakar kaka.. vad ska vi mer mumsa på.. Förslag Skrattande

KickanW
0

(Kickan med bihang)

Bullerbytjejen
0

jag "kommer också" bor ju lixom där, men jag jobbar :( men slutar fem på lördag så jag är väl hemma…lagom till nästa träff HAHAHA. Nedå jag e hemma runt sju eller nått skulle jag tippa, lämna gärna lite kladdkakesmulor till mig också då :-P

Ok.. ska vi se.. då blir det:

-Nicciz

-CamillaS

**-Kickan (med bihang)
**

-Terato

-Husmusen

-idaleck

-Lancia?

-wintermynta

zoooda

Bullerbytjejen

Nicciz
0

Ja Linda är ju mitt söta bihang förståss Kyss och frågetecknet ska bort från wintermynta Skrattande

zoooda
0

jag kan baka bröd o ta med :D

wintermynta
0

Japp andra delen av regeringen sa ja.Skrattande

Nicciz
0

Weeee Skrattande

Lancia
0

Jag vet nog faktiskt inte förrän i sista stund. Bor ju som sagt en bit bort, Norrköping närmare bestämt, men har ganska ofta ärenden i Sthlm och skulle kunna passa på att slå två flugor i en smäll.

Tar nog isf bilen upp, finns det parkeringsmöjligheter som inte är apdyra? Skulle någon vilka åka med söder ifrån så skicka pm. Har även ett vagt minne av att någon ville transportera råtta uppåt från Norrköping till sthlm, om du som efterlyste den transporten ser det här så skicka pm så får vi se om vi kan lösa det. :>

Nicciz
0

#63 Det skulle vara superskoj om du kunde :) mitt utanför finns det en parkering.. vet inte vad den kostar.. tror det är P-skiva??

hus-musen
0

va skoj att det blir av! kommer gärna den 15=) nån som har lust att möta upp mig vid hagsätra så ja slipper gå vilse?Tungan ute är hopplös när de gäller att hitta=)

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

Jag kan möta upp, jag bor två min max från tunnelbanan ;P

CamillaS
0

Nicciz du får möta upp mig med, om jag har tappat minnet från tordagen. :P

Nicciz
0

#67 Självklart Skrattande

Terato
0

#59 O vad skoj att så många kan komma!

Nu får ingen tro att jag hittar till Nicciz(även om jag varit där 2 ggr). Men om jag har någon med mig är det inte lika jobbigt att åka tunnelbana. Jag är ju som sagt jävligt resnervös av mig. Men vi får nog bra intruktioner i tid!

teratos.r8or.se

Lancia
0

Hmm, nu blev jag lite fundersam, vilket datum är det egentligen som gäller nu? 15 eller 22? :D

CamillaS
0

#70 15. ;)

idaleck
0

#69 Jag ska möta upp kickan å hennes kille plus en tjej från r8forumet på T-centralen, du kan väl också haka på därifrån ? =)

Terato
0

Det gör jag hemskt gärna! :) Hittade ett tåg som är framme på T-centralen 17.30. Är det en bra tid eller blir det för tidigt för dig, Kickan?

teratos.r8or.se

idaleck
0

För mig funkar det iaf bra =)

Terato
0

Toppen! Hoppar Kickans grej som hon skulle gå på inte slutar för sent då.

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Kul att det är så många som kommer Skrattande

Vem ska ansvara för vägbeskrivningen då?? *fniss

Och ni får gärna komma med förslag på vad mer vi ska fika :) eller om ni iaf är döds allergiska mot något…

Terato
0

Men om vi hamnar på rätt tunnelbanetåg och får veta vilken hållplats vi ska av på så borde det inte vara några problem. Sen kanske någon kan möta när vi kommit av tåget. Oskyldig

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Ni ska åka gröna linjen mot Hagsätra. Den heter linje 19. Ni ska gå av på slutstationen Hagsätra. Det finns bara en utgång på den och väl nere ska ni gå till vänster. Då hamnar ni i centrum. Därifrån hittar du väl Sara *fniss det är bara rakt fram. Förbi parkeringen, över gatan, framme Skrattande

Terato
0

Ja, men det gör jag nog! Jag minns centrumet! :D

(Men ni får inte slå mig om det tar en stund..)

teratos.r8or.se

KickanW
0

Om ni kan vänta lite kanske vi hinner… Den sista föreläsningen slutar 17:20 på ABF-huset så vi springer raka vägen till T-centralen/Centralstationen då :)

idaleck
0

#80 för min del är det okej =) Jag har inte ens kollat bussar men jag antar att det går nån som passar ungefär :P

Emma87
0

Ååh vad roligt med agilityträff hos Nicciz som ju nästan bor granne med mig ;D

Får man titta förbi en snabbis? Typ kika in - hälsa på råttor och människor - kila vidare..?
Jag ska fira en vän som fyller år, men kanske hinner jag klämma in en snabbvisit mellan stallet och restaurangen. Det vore jättekul att få träffa er råttmänniskor och även få ett ansikte på forum-folket (jag har ju hängt här rätt länge nu och sugit åt mig av er kunskap) :) Att lägenheten dessutom är full av råttor gör ju inte saken sämre direkt ;)

Jag återkommer på torsdag, då jag vet vilken tid restaurangbordet blir bokat osv. Hoppas det är ok. Men räkna inte in mig i nån fikalista eller så (även om kladdkaka låter väldigt gott!)

Om inte annat får jag kanske se några av er på luciautställningen då jag ska hämta hem mina tre första råttflickor :D (då kommer ni dock att se en ganska blödig Emma som traskar omkring med glädjetårar i halsen, alternativt en maniskt leende Emma som spricker av lycka)

Nicciz
0

#82 Självklart får du det… Skrattande

Terato
0

#80 Ingen fara alls! :)

teratos.r8or.se

idaleck
0

Hur blir det med vår lilla uppsamling på T-centralen nu då?

Terato, du kommer 17.30? Och Kickan så fort du hinner efter 17.20? Jag kommer nog också vid 17.30-snåret skulle jag tro. Vart ska vi mötas? Spottkoppen? Eller perrongen? =)

KickanW
0

Spottkoppen är min vanliga mötesplats, så det fungerar bra för mig :) 17:30 och typ en kvar framåt kan vi väl stå där?

idaleck
0

Det blir kalasbra! =) Jag lär ju inte känna igen terato som jag bara sett på bild, så vi får väl samlas runt kickan allihopa =D (fick du mitt nr btw?)

Uppe eller nere förresten? Oskyldig

CamillaS
0

Kan jag hänga på er som möts på T-centralen? roligare med sällskap. :)

hus-musen
0

hur många blir vi egentligen? börjar känna mig folkskygg o vet inte om ja törs komma=) känner ingen av er ju!

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

#88 Klart! Spottkoppen 17.30-17.45 =)

#89 Men det är ju trevligt råttfolk som kommer, ju fler desto bättreSkrattande

KickanW
0

Uppe vid spottkoppen blir bra! Samlas runt mig ni :D Nej, jag har nog inte fått ditt nummer Ida, borde jag det? :P

hus-musen
0

hmm ja ioförsig=) men hur ser ni ut allihop då?? ja skulle nog gå förbi er utan att känna igen er! kan ingen ta med sig en skylt o skriva råttfolk hitåt!! ??Skrattande

Qui dormit, non peccat

Emma87
0

# 83 Tack, vad gulligt :) Sällan har jag upplevt så gästvänliga människor som råttmänniskor :D
Tyvärr är bordet bokat redan kl 18 så vi ska mötas 17.30 på söder.. Det verkar vara då folk ska samlas upp för att åka, så jag kommer inte hinna för isåfall måste jag vara på två platser precis samtidigt :(
Jag håller tummarna för fler träffar med råttmänniskor, råttor och kladdkaka ;)

#92 Haha jag tänkte precis samma sak faktiskt, plus att alla borde ha små namnskyltar med sitt alias här på RiF så man vet vem som är vem :P

hus-musen
0

#93 ja precis=)

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Jag har dreads, nosring och är väldigt kort… Ni ser mig :D
Vi hade faktiskt forum-skyltar på en utställning en gång, men sen har det liksom inte blivit av…

idaleck
0

#91 jag tyckte jag skickade det på r8? :S Men det kanske blev nåt knas. Jag PMar dig! Kan ju vara bra å ha varandras nr liksom=)

Malin-Trotsig
0

Hejsan svejsan alla RiFare :D
Är en råttfrälst total novis som gärna kommer på träffen. Dock är väl den enda nybörjaren då jag aldrig haft en råtta så ni får vara snälla och inte idiotförklara mig när jag ställer frågor Oskyldig

CamillaS
0

#97 Va kul med lite nybörjare också!Skrattande
Du är så välkommen!

Nicciz
0

Jag har lovat Malin att vi ska vara snälla.. så nu ser ni till att visa era bästa sidor *fniss

#93 Åh vad synd att du inte kan :( Men nästa gång slipper du inte undan Flört

Nicciz
0

Hur många blir vi nu då… Funderar på hur mycket som behöver handlas?

Jag tänkte iaf köpa glass..

Kickan äter du vanlig glass, eller ska det va sån där special Tungan ute

hus-musen
0

ja hur många blir det? vart möts vi, uppe eller nere vid "spotttkoppen"??

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Jag kommer inte.

Har haft magkatarr sen i onsdags och hade redan aningar om att jag kanske inte skulle kunna komma.

Nu har jag lyckats tappa bort min mus i lägenheten och känner verkligen inte för att åka hemifrån. Vi flyttar om två veckor.. Sambon är bortrest i helgen och min förhoppning är att hitta honom innan han kommer hem. Gosh, vad irriterad jag är just nu.. Hade jag ont i magen innan så blev iaf det inte bättre.

teratos.r8or.se

Nicciz
0

#102 Naaaw Gråter Krya på dig och lycka till med musjakten.. jag önskar jag kunde hjälpa dig… Men en stoor KRAM får du iaf..

Terato
0

Ja, jag är en riktig svikare känner jag nu, som hoppade av andra musträffen med. Men jag fejkar inte, jag lovar! Jag älskar musträffar! :) Är lite stressad och sönderkörd och ingenting funkar för mig just nu.

Det är då sånt här händer! Min älskade lilla tuffingmus! Gaaaah, han är bara för öventyrlig av sig! Och han är så värdefull för mig! Ni får be till musgudarna att de ger tillbaka honom!

teratos.r8or.se

idaleck
0

#104 Nej vad tråkigt att du inte kommer :(

Hoppas du mår bättre snart och att din lilla muspojke kommer tillbaka!

Nicciz
0

-Nicciz

-CamillaS

-Husmusen

-idaleck

-Lancia

-wintermynta

-zoooda

-Bullerbytjejen

-Malin-Trotsig

Vi får klara oss utan Terato och Kickan med bihang Rynkar på näsan dem har fått förhinder. Men mer kladdkaka till oss Tungan ute Men klarar ni andra er att hitta nu??

KickanW
0

Ja, tyvärr sviker även jag er… Men jag hoppas ni har det jättetrevligt ändå!

hus-musen
0

ska vi mötas vid spottkoppen fortfarande eller? vet int evart niccis bor=)

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

Japp ni träffas vid spottkoppen. Uppe.. bestämnde jag nu *fniss* Och eran nya guide är CamillaS Skrattande

Malin-Trotsig
0

#98 - Skönt att veta att man blir välkommen iaf ^^
#108 - Det vill jag också gärna veta. Och vilken tid?

Nicciz
0

Och samma tid säger guiden. Alltså 17.30 Tungan ute

CamillaS
0

Va tråkigt Terato och Kickan att ni sviker oss. :( Ni får hänga med på nästa rått träff. :)

Jag vill att vi träffas under hålet istället. Så ni som ska göra följe med mig från T-Centralen till Nicciz vänta under hålet istället för över. ;)
Om nån vill ha mitt nummer så pm:a,om ni inte hittar mig eller nåt annat.

CamillaS
0

Vilka ska mötas i T-centralen?

Jag kommer för övrigt ha en svart jacka med pälshuva och en svart ryggsäck på ryggen och blå jeans^^

Malin-Trotsig
0

#113 - Jag dyker upp vid spottkoppen. Kmr nog ha en brun dunjacka och jeans. Är blond och kort :P

CamillaS
0

#114 Ok. :)

idaleck
0

Jag kommer också. blond, rätt lång förmooodligen en brun jacka och blåjeans :P Men det finns ju rätt många som skulle kunna ha det, haha. Vi får väl se vilka som ser mest bortkomna ut och hoppa på varandra XD

idaleck
0

Fortfarande 17.30-17.45 som gäller va?

Jag kollade upp buss för mig nu och är framme på T-c 17.31, och så tar det väl nån minut att tgå så jag räknar med att vara vid spottkoppen typ 17.35… =)

CamillaS
0

#117 ja, det är det som gäller.

Glömde skriva jag har brunt hår, glasögon och är ganska lång. ^^

CamillaS
0

#117 jag fick ditt pm men kan inte läsa det från mobilen tack vare den här nya versionen av iFokus. Skriver nu på mobilen så om du inte åkt än så skriv det du ville säga i tråden. För den kan jag se. /Camilla

idaleck
0

#119 Kortfattat så skrev jag att jag tyvärr inte kan komma ikväll:( Och Zooda är tydligen sjuk hon med. Så ni kan räkna bort oss två.)

zoooda
0

ja.. jag e sjuk :(

hus-musen
0

jag kommer, har jeanskavaj o blåa jeans p mig=) kommer antagligen att se hemskt vilsen ut oxå=)

får se om ja hittar igen er=)

Qui dormit, non peccat

CamillaS
0

jag sitter här under spåttkoppen och väntar på er som kommer hit.^^

zoooda
0

hoppas ni får så kul :D

niffen
0

Hade ni roligt trots att det inte blev så många? Bilder? :D

hus-musen
0

jaopp hade jättekul=) camillas tog bilder=)

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

Tack för igår!! Det var jättetrevligt och jag är nästan glad att vi inte blev fler. För jag var ganska trött Skrattande jäkla grannar..

Emma87
0

Ååååh Skrattande Härligt att ni hade trevligt! Vore kul att se bilder ja Glad

Malin-Trotsig
0

Det var jättekul att vara med. Trevliga människor och underbara råttor :)

wintermynta
0

Jag hade jätte kul. Camilla får lägga upp en bildtråd sen tycker jag.Skrattande

CamillaS
0

Jag hade också jättetrevligt!
Längtar till nästa rått träff!Skrattande
Japp, jag fick leka lite paparazzi själv he he bilder kommer.. ^^
Tack för en trevlig kväll allihopa!

CamillaS
0

Så, nu har jag gjort en bildtråd från träffen. :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.