Någon som..
Är intresserad av bond katter? Min lilla katt råttan fick två små bebar i torsdags. Lite tidigt å kanske sätta ut annons på dom, ja. Men saken är den att vi kan tyvärr inte behålla dom. Så jag ville lite desperat se om det fanns intresse. Så vi kanske slipper att ta bort dom. Hon var helt oväntandes gravid i princip och han inte heller förbereda oss på detta. Så ja..
Ungarna är troligen svarta eller mörkt gråa. Vad jag kunnat se än så länge så är den ena hel svart om han nu inte får knark näsa (vitt runt om näsan alltså) och den andra verkar bara ha en vit fläck under halsen. Kön kollas på sennare.. Men som sagt. Jag vill bara kollaefter intresse i förväg.
Vi är dessutom sådana när vi väl får kattungar att vi vill gärna visa hur de små växer opp och ha god kontakt med ägaren.
Huvudsakligen: Vi vill låta kattungarna komma till ett eller två bra hem. Och nu kanske någon i sin kontors stol burrar upp sig över att jag säger att vi kan tänka oss att ge bort katterna. Men vi vill ENDAST att de kommer till ett bra hem och ger därför inte heller bort dom till vem som helst.
Åter igen. Jag vill se om det finns intresse för sådana katter eller om det är svårt att hitta hem till dom.
Kanske lite avigt att sätta in detta på ett rått forum. Men jag vill öka deras chanser…
Kastrera mamman så slipper ni få nya bebisar. Sedan ge dem ett värde ta betalt om så bara 200:-/st.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Är penga problem som är felet, det är ju dyrt som in i bängen att kastrera katter. Särskilt om man sitter i sådan sits som min mor gör då det egentligen är hennes katt. Men ja. Ville inte sätta priss då vi vill bara att de kommer till ett bra hem. Men vist. Vill någon slänga upp en hundring eller två så är det fritt fram om det nu känns bättre.
Varför har man då katt/djur om man har sådan pengabrist så man ej kan kastrera sin katt eller ge den veterinärvård då den behöver det? hur hade ni gjort om hon ej kunnat föda sina ungar, kejsarsnitt är svindyrt om de ej är försäkrade, dyrt även om de har försäkring.
Tips för få in kastreringspengar till honkatten ta 500:-/st för kattungarna o kastrera mamman.
Sedan är det väldigt jobbigt för honkatt löpa o löpa, ökar även riskerna för livmoderinflamation, juvertumörer. Sedan få kattungar efter varje löp tär oxå på kattens hälsa och ork. Inget djur är ngn födslofabrik.
Vi tar på oss ett ansvar då vi skaffar oss djur i det ingår veterinär kostnader, vaccinationer etc etc.
Har 5 katter *8 år - 14 år* alla kastrerade fast min ekonomi varit knaper.
För det första så var hon för liten när vi väl hade pegnarna att kastrera henne. När vi väl skulle var hon på tjocken. För det andra är det bara bra att dom fått en kull innan man steriliserar dom så det så.
#4 Det där är bara en MYT att de skulle må bättre av att få en kull innan kastrering. Min Isolde är 14 år aldrig haft en kull hon mår ej nå dåligt för det. Sedan kan man kastrera katter redan då de är 6 månader, det har varit för några år sedan de måste vara 1 år vid kastrering men så är det ej idag.
Sedan kan man kastrera även om de är på tjocken, det gjorde jag med min Turkisk Van katt hon hade gått 6 veckor i sin dräktighet.

Är det andra gången hon får ungar nu?
Ok de sista viste jag inte. :s Men aja.. De är ju liksom försent nu.
#6 Nej allra första gången. Så hon fick bara två.