Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 406 ggr
[m00nfl0wer]
0

Smarta små rackare!

Ja, det här med att vara råttägare. Det är ju helt underbart, inte sant? Glad

När vi vaknade för ca en 45min sedan så gick jag upp ur sängen, fixade lite och gick sedan in till köket som vanligt.. såg någonting brunt springa och gömma sig bakom buren. Tänkte mest "Öhh?", gick fram och insåg att en av luckorna till buren var öppna.. det var bara en tidsfråga tills dom kom på hur dom skulle få upp den. Hihi. Så, jag tittade efter Neo som antagligen var bakom buren och så var Lexus också där. Så det kan gå! Nu har satt fast stripes på luckan, och för hoppningsvis kommer dom inte på att dom kan knipsa bort det. Flört

Undrar om dom bara varit i köket eller om dom kikat runt i vardagsrummet också.. kanske hos oss i sovrummet?
Cool

Nåja, smarta är dom små rackarna i alla fall. Hihi.

KickanW
0

Att ha råttor är en evig kamp… De är hemskt smarta :P

AnneN
0

Till både råttor och hamstrar jag haft för många år sedan fick jag sätta såna där dagbokshänglås (ej plastlåsen) på alla luckor för de små rackarna listade ut hur de skulle öppna annars.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LimE-6
0

Mina råttor är nog kanske korkade då för dom har iaf inte öppnat buren, men luckorna sitter så hårt så det är nog därför..

Haha min mamma har vid två tillfällen glömt att stänga buren till hennes hamstrar, först till hanen och hans bur stog på ett bord så han hade tur som överlevde eftersom att han hade tagit sig ner såklart.. dessutom hade han gnagit av en av kablarna från ena högtalaren i vardagsrummet så att min pappa var inte ett dugg glad på mamma som inte ens fattade att gnagare gnager, ja hon är pucko jag vet!

[m00nfl0wer]
0

Haha, förstår att han inte blev så glad.

Jag tror mina lyckades då dom har ett hyllplan precis vid en lucka så dom har väl antagligen sprungit emot den(?) så den har öppnats. Haha.

Amoz
0

I skolan har folk glömt låsa buren några gånger, innan jag började där så försvann två råttor (de smet upp på vinden och är borta) sedan har folk råkat glömma lite då och då, men Pippi, Madicken och Ronja har aldrig rymt utanför utan det är siameserna och aguti(?) husky honan som är väldigt snabba med det X'D Men de brukar komma tillbaks till buren så där hittar man dom ^^

LimE-6
0

#4 hehe jupp, och du vet ju hur mina päron kan vara.. eller aa, visste iaf =P