Stackars Jenny (gerbil)
Jag går på gymnasiet på ett djurvårds program och vi har djurhus på skolan, bland annat har vi där fyra gerbiler (3 honor och 1 hane).
En i min klass har en kompis med en gerbil som hon ville ge bort. På måndagar är vi halvklass i djurhuset så hon i min klass tog med sig den lilla gerbilen vid namn Jenny. Vi provade och det funkade inte så Jenny fick sitta i en transportbur (labb bur som användes till transbort)
Vi hade lektion och jag gick ner för att fråga Lotta en sak (Lotta har hand om djurhuset) jag blev då ombedd att GENAST hämta hon som tagit med sig Jenny.
Efter att teori lektionen var slut gick jag och flera andra ner till djurhuset för att se vad som hänt, hon som haft med sig Jenny satt på golvet med buren i knät och klappade den lilla gerbil honan, Jenny var förlamad i bakbenen…
Hon berättade att en i klassen vid namn Channon hade hålt i Jenny och tappat henne och lagt ner henne i transportburen utan att säga något! Det var en annan som såg att Jenny såg lite konstig ut, hon låg bara på sidan och stirrade, så DÅ fick Lotta reda på det då någon sett Channon tappa Jenny.
Tror ni Channon sade förlåt för detta eller var ledsen? NEJ! Hon skrattade! Jag och flera hade lust att döda henne, Jenny riskerade avlivning och Channon skrattade åt det!
Detta är inte första gången Channon tappat ett djur utan att säga något (ett djur som hittades springandes löst på golvet sedan) nu skyller hon givetvis på en annan i hennes kompiskrets, så de skyller på varandra och gick skrattandes ifrån då de talade med läraren.
Precis innan jag skulle hem fick jag reda på att Jenny hade börjat rycka med bakbenen, men fick för en liten stund sedan reda på att Jenny fick somna in…
Själv tycker jag att Channon och den andre borde "portas" från djurhuset, men eftersom det brukar vara lite "äldre" inne här tänkte jag fråga vad ni tycker med? Borde hon straffas (och i så fall hur) eller ska man bara strunta i det?
Brukar hon tappa djur, så borde hon iaf portas ifrån djurhuset… tycker jag. Att hon endast får vistas där i lärares sällskap om det krävs vid läroformen/lektionerna.
EN gång ingen gång, TVÅ gånger är en gång för mycket… speciellt med en sådan negativ vårdslös attityd som du beskriver.

Efetr som ni går på en skola där man har mycket kontakt med djur så skulle jag nog anse att en person med den aqttityden skulle bli avstängd från skolan, men det är ju bara min åsikt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
haha brukar hon tappa djur, va roligt det lät
ne usch, hon borde få smisk på rumpan den där så hon lär sig veta hut, eller så får nån fröken gå och tappa henne nånstans så hon förstår hur ont och hur skadad man kan bli, hmmmm
Vi är i djurhuset och ska kunna ta hand om djuren själva utan att läraren ska behöva ha koll på oss hela tiden.
Ja, eller avstängd från linjen då alltså. Tycker jag med
Min morsa tyckte att någon skulle tappa henne så hon skulle bli förlamad i benen.
Dubbelt
#4 ? tyckte din mamma det ? :O hon kan inte vara nån djurvänn då!
elr menar du att hon tyckte att den som tappade jenny skulle tappas själv ?
Ja, det var det hon tyckte ^^'
Shit >< Såna tål jag inte.. Tur att det inte var jag som såg när dem gick skrattandes iväg, för jag kan seriöst tappa tråden om någon skrattar på nått djurs bekostnad. Kunde slängt ut en rak höger rätt i nyllet på dom :/ Det är seriöst vad jag skulle gjort också tråkigt nog xD Men det ska fan straffa sig att skratta när man dödat ett djur… :(
Mvh Nathalie
Jag fick inte döda dom tyvärr… satt och körde in naglarna i min kompis arm för att hon försökte hindra mig ^^' jag lovar, hade jag fått chansen hade jag dödat eller i allafall skadat Channon ordentligt.
#10: Haha :D Var nära på att säga "bra jobbat" eller nått liknande. Fast det är väl kanske inget man ska uppmuntra det där ;> Men då är vi rätt lika varandra vi då ;D
Mvh Nathalie
Såna som Channon har jag inget överseende med, men idag blev jag verkligen förbannad, de andra i min klass tittade på mig och sa saker som "Du ser ut som att du ska mörda någon! Jag har aldrig sett dig så här" ^^'
#12: Haha. Du påminner mig om den gången då vår hund nyligen blivit påkörd, och en kille jag avskyr kom med en dum kommentar.
Han och "gänget" satt i korridoren och precis när jag gick förbi (såklart) slänger han ur sig: "Ha ha ha såg ni hundjäveln på e4 här om dagen eller? Ha ha ha"
Överdrivet skratt osv >< Jäklar vad nära det var att jag flög på honom då. Jag mådde ju redan skit över händelsen, så det gjorde inte saken bättre xD
(Behöver ingen sympati eller nått nu, har kommit över det för en tid sen så ni vet det)
Mvh Nathalie

jag anser att hon ska portas från djurhuset! eller slängas ut från linjen då det inte är första gången det händer.. sånna där människor ska inte vara i närheten av djur..
Qui dormit, non peccat
Jikes. Snacka om att inte ha nåt liv om man går en linje bara för att driva med den, som det verkar som.
Puckot verkar ju inte ens gilla djur, varför går hon då en sån linje?
Men ja, hon borde självklart portas från djurhuset eller iaf bara få vara där med lärare. Hon må ha somliga rättigheter som elev och sånt tjafs, men skolan har även skyldigheter gentemot djuren. Nu är väl iofs inte din kompis gerbil skolans ansvar men ärligt talat, med den attityden lär hon väl bara ställa till med mer skit så skolan är tvugna att vidta åtgärder. Gör inte skolan det så lär man väl kunna hojta till hos djurskyddsinspektören? Då begår ju skolan ett fel i sin djurhållning menar jag…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram