Förkyld pojke
Benke verkar ha dragit på sig en förkylning, läste lite om att man kan ge dem ingefära och vitlök, men i vilka former är bäst? Koka upp vatten, röra i vitlök å ingefära som de får dricka? Eller hur brukar ni göra?
Några andra förkylningstips?
Helt otroligt att man inte kan få hjälp på ett sånt här forum :/ Bara massa annat svammel som folk skriver om som knappt gäller sånt här :(

ööööh?
Koka te till råttorna, rooibos, som inte innehåller tein. Jag brukar skiva en vitlök som får koka upp med vattnet, och sen tar jag bort den. Tror du kan göra på precis samma sätt med ingefära. Lite honung kan du ha i efteråt också.
Det kommer säkert en massa tips om du söker på förkyld/förkylning också…
lycka till och hoppas de blir friska snart =)
Koka roiboosté, med ingefära och vitlök, sila, låt svalna till fingertemp. Rör i en liten klick honung.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Har faktiskt inte sett ditt inlägg förens nu
tur att du puttade
Om du kokar upp vatten, gör rooiboste (se bara till så det är koffeinfritt) väntar tills det är fingervarmt och först då blandar i vitlök och honung tex, då förstörs inte dem goda ämnena i vitlöken eller honungen.. sila sen efter ett tag bort vitlöksresterna.
Jag brukar sen för att slippa kladd och för att faktiskt vara säker på att dem får i sig det, göra antingen välling eller gröt på tedraget. Och så får dem i sig extra näring 
Tack så mkt, vill inte att de ska va sjuka ju :) Och det är klart ja har sökt, men ja ville ha lite mer konkreta tips bara :) tack tack!

#1finns många förkylningstrådar, får du inget svar på en gång så kan du söka sj oxå…
Qui dormit, non peccat
Jadå herregud jag vet hur man söker :) men jag ville få svar på:
"läste lite om att man kan ge dem ingefära och vitlök, men i vilka former är bäst?"
Ville få ytterligare rekommendationer… dom som inte ids svara på hur ja får mina råttor friska kan ju läsa nån strunttråd och skriva i den i stället :)
Men har fått lite tips nu. tack för det :)