Övertalnings tips?
Jag undrar om ni har några tips för att övertala föräldrar att låta än köpa råttor? Vi ska ha öppet hus på min skola på lördag och då kommer antagligen morsan dit så ska nog försöka övertala henne (A) har blivit så förälskad i råttor nu och vill inte vänta i minst 1,5 år till!
Några förslag på vad man kan säga för att hon ska gå med på det? Hon tror att råttor luktar mycket dessutom

läs på mycket är mitt tips! de finns många artiklar osv här som du kan läsa, undrar du något efter det så söök på forumet, hittar du inga svar så skriv din fråga så svarar alltid någon=)
Qui dormit, non peccat
Jag har läst mängder här känner jag, och hittat massa bra saker ^^ Lär mig nytt här hela tiden med.
Jag har nyligen äntligen lyckats övertala min familj om att vi ska skaffa råttor, efter 1,5 år av läsning och övertalning! Det är bara läsa på massor, läs allt du kommer över och lite till! Sen försöker du prata så mycket som möjligt om råttor så hon förstår att de är underbara djur :)
Jag hoppas att hon kan se det själv om hon kommer till skolan och får träffa Madicken <3 Talar jag om råttor mycket så kommer hon bara bli irriterad.
4# Det var likadant med mamma, efter ett tag blev hon jätteless på det ständiga pratet om råttor :P Men då får man ta en liten paus med med pratet och sen börja om lite försiktigt ;D
Min morsa blir irriterad efter 5 minuter så X''D
Tror nästan att jag kan övertala henne, hon får komma på måndag och se på råttorna, ska försöka övertala henne ännu mer då
här finns lite över talning grejor som jag använde på min farsa :) det första är väl mest ointressant men fick massor med bra tips. Utan rif skulle jag aldrig ha fått råttor. Den största grejen var att jag samlade ALLA pengar själv. Det var den stora anledningen til latt jag fck skaffa råttor.
Läsa, spara och tala om och visa opp kunskaperna är nog det största. För när min fassa fattade hur mycket jag viste om råttor kände han sig tryggare med att jag skulle ta hand om dem.
Kan nog funka om jag då på lördag pratar om råttorna samtidigt som jag visar Madicken för min morsa?
Hon har faktiskt själv haft en gerbil, bara att den var aggressiv, så hon har inga bra minnen från det antagligen.
Kollade där lite men svarar här med då det var ett tag sedan någon skrev i den tråden ^^
Själv har jag blivit förälskad i en hona, får hon inga ungar klarar jag att vänta ett tag till. Så kan det vara ibland. Vill gärna ha en råtta med liknande färger som henne om jag skulle lyckas övertala morsan (Black hooded) och så ska man ha två, men då skulle jag kunna ta nästan vilken färg som helst, tycker med att de rödögda ser lite läskiga ut.
Själv ska jag försöka låna hem två från skolan någon gång, då jag hjälper till på scouterna så kanske de ska få vara med där, då kanske jag verkligen kan lyckas övertala morsan ^^
Är typ samma. Är inte förtjust i dem rödögda. Hade dock sådan tur att jag fick två bebar ifrån en vän som hade lånat ut sin hanne. Som de sa till mig. häng inte opp dig på färgen. För i slutändan spelar det absolut ingen roll *asg*
Jag har blivit biten av en av våra siameser (båda är rödögda) så är nog lite därför jag inte vill ha en sån med ^^' även om det nog var mitt fel (klappar man en nyvaken råtta på nosen kan man inte vänta sig mycket annat X''D)
Men som sagt, vill helst ha från Madicken, men är hon inte dräktig nu så kommer det inte blir några bebisar efter henne
Amoz Du kan ju ta med din mor och åka o hälsa på en uppfödare! (vi har omvänt flera skeptiska mammor!!) Kan ni, är ni välkomna hem till oss för lite "råttterapi"!!
Ska prova på skolan först ^^