Råttbebisar
I dagarna föder min råtta Raring.
Vill göra lite reklam om bebisarna här, men mest fakta får ni på min hemsida www.cosmonita.se

Väl mött!
Anu
Sajko o hans syskon när han var liten

foto: Tomas Halld´n
Tack Grodan!
Sajko är en sån underbar råtta! Så go, mjuk, självständig, snäll och envis. Jag är glad att han flyttade till mig till slut! 
Tack för bilden! Har du fler att maila mig?

o vilken av dom är just han då???
Va kul cosmonita - väntar med spänning på att få höra hur många det blev o sen foton foton nu när du skaffat dig en sån kanonbra kamera *ler*
haha, mandymoo, inte vet jag…
mja, jag har tappat bort lite foton märkte jag… borde ha på Sajkos mor, mormor och morfar (bilden på fadern på hemsidan duger nästan inte)
Arinella´s Chow-Chow, sf hd, foto: Tomas Halld´n
oj, vilken smutsig svans… 
Härligt med bebisar! Hur ser den lyckliga mamsens bakgrund ut? :)
Mamsens bakgrund är mer höljd i dunkel. När jag köpte henne blev jag lovad att hon skulle registreras i srs så jag frågade inte så jättemycket om namn på släkt osv eftersom jag skulle få det på papper.
Nu reggade säljaren inte henne och det enda jag vet är namn på mamman och pappan. Inte ens deras ev reg nr. Jag tror inte att de är zooråttor iaf. Tjejen har inte heller svarat på mina mail så jag är rätt så besviken…
Hur som helst har jag själv skickat in reg papper och vet som sagt inte så mycket om bakgrund. Fick dock träffa hennes föräldrar när jag köpte henne.
Vill bara berätta att bebbarna har anlänt. Sju stycken och allt har gått bra. Raring är på bra humör och låter mig klappa och klia henne även om jag låter henne vara ifred mest. Passade på att kela lite med Raring och ta ett första foto på ungarna när hon lämnade boet för att äta.

Åhhhh sånna där fulsöta saker som bara en mamma kan tycka är söta 
Ska bli spännande att följa dom … o försöka komma o titta *ler*
Åhh vilka sötizar-… hoppas allt går bra.. ha en bra dag..
åh mys :-D fast jag hade ju sådana pinkisar själ för 8 dagar sen :-)
Får man verkligen ta i pinkisar??
om man är riktigt riktigt försiktig, de är ju extremt känsliga. o så beror det ju lite på råttmamman också. 
#14:
Klart man får. Bara man gör på rätt sätt. DVS är försiktig och så måste man lägga tillbaka dem på samma sätt de låg och innan man tar dem ska man plocka ut mamman ur buren så hon inte blir stressad av att man pillar med bebisarna.
Självklart ska man passa på när mamman är iväg från ungarna och inte gå in och greja precis när hon ligger och diar.
Du kan ta reda på om föräldrardjuren är registrerade genom att kontakta SRS registrator (för att underlätta registratorns jobb är det bra att veta ägare, uppfödare, stamnamn om sådant finns, ungefär födelsedata, färg, teckning etc). Du kan även registrera honan/mamman själv, men försök ta reda på lite om bakgrunden först. Om inte registratorn kan hjälpa dig kan du alltid efterlysa via råttforum eller så. Råttfolk har en otrolig koll på djuren i klubben!

Så söta. Är alla sålda?
Tack, de är söta som socker! Nej alla är inte sålda än.
Så söta!!! Jag ska förhoppningsvis få tillökning här snart också. Alltså ingen kull utan en ny pojk. Nåt att se fram emot det också.
Ja, absolut. Så kul med ett nytillskott.

den beiga råttan, är det en hona eller en hane?
golf.ifokus.se
Jag vet inte riktigt vilken råtta du menar men gå gärna in på min hemsida för att läsa mer om råttorna, där finns även kön på alla ungarna angivet. www.cosmonita.se/rattindex1.htm
Har varit inne och kikat :-) sååå söta :-) kul med många filmsnuttar också.
Dum fråga kanske men har fawnbebisarna röda ögon? Jag tycker pälsfärgen är superhärlig men jag klarar inte av rödögda råttor och möss…
Ja, de har de. Antingen röda eller rubin beroende på om de är fawn eller silver fawn.
#26 okej…ja jag förstod att det skulle vara så men var tvungen att fråga iallafall :-)
Förresten, pappan ser HIMLA stor ut (fast det kanske är pga pälsen) vad väger han? Såå mysig. ser ut som en bäver i ansiktet haha
Jag gillar ju rödögda, jag
Pappan väger 610 gr och är en riktig gosbäver 
De har vuxit massor sen den senaste bilden i tråden. Här en bild på Walk Unafraid.

Naaaw så underbar :-D