Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 654 ggr
AnneN
0

Klicker/agilityträning

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta klipp gav iaf mig lite inspiration om vad jag kan göra då vi skaffat våra råttor

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
0

Jag har även testat med att klicka när dom lyfter ett lock , man får ganska snabbt respons.

≧◔◡◔≦

Love-
0

tar nog tid att lära men  det verkar coolt

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

idaleck
0

coolt =) Får man ha en sån där pinne på tävling?

bobbs
0

Vad kul det såg ut! Mins när jag höll på att klickerträna min häst. Jätte kul var det, lite ide torka hade man dock ibland. Tror jag knallar till staden och köper en klicker imorgon faktiskt :P Här ska det tränas råttor :D

Emma87
0

Såndär klicker kan man köpa bland hundsakerna på Hööks :)

http://www.hooks.se/butik/default.asp?sidvarde=SE&ScreenWidth=1280

Sortiment Hund - Övrigt

bobbs
0

#5 Tycker att den ser lite plastig ut, dock bra att den har tre lägen. Men jag tror att man kan hitta bättre i en välsorterad djuraffär :P

AnneN
0

Sån här klicker har jag till hundträningen, har testat flera olika former på klicker, men detta är den enda jag trivts med.

_**/Mvh Anne

bobbs
0

#7 Oj dem har jag adrig sett. Vi har endå förbrukat ett par klickers i detta huset. Ser lätta och nätta ut. Beställde du din? Har aldrig sett dem i en djuraffär förr. Tungan ute

[FrejaGna]
0

#5 en sån har jag funkar bra :)

#7 sån har jag också iof den är skönare :D

AnneN
0

#8 den ingick i priset på den kurs jag går med hunden nu =) Den är lätt, smidig, ligger bra i handen. Har aldrig sett dem i någon vanlig djuraffär utan bara på just den sida jag länkade till.

_**/Mvh Anne

bobbs
0

#9 Jo den fungerar säkert jätte bra tyckte bara att den såg lite plastig och klumpig ut :/

#10 Ok. Kan tänka mig att den ligger mycket skönare. Ogillar starkt de fyrkantiga, speciellt när man tränar länge. De blir nöstan obekvämare att hålla för varje minut som går efter ett tag >_< Dessutom så har jag inte kunnat ändra klick läget på den jag använde till hästen.Vilket jag hade velat göra.

Ska bege mig ut och leta den perfekta klickern så fort alla normala människor har sovit klart :)

AnneN
0

#11 lycka till med letandet =)

_**/Mvh Anne

Ratica
0

Et nyttigt link: Fancy rat agility

bobbs
0

Var det någon som visste om man får ha en sådan "pinne" som hon använder i videon på tävling? :P

AnneN
0

#14 jag har ingen aning om några regler, men annars så brular handen eller ett finger också fungera bra som target (pinnen kallas targetstick)

_**/Mvh Anne

Mischa
0

#14 finns väl inga regler vad jag vet som säger att du inte får använda en targetstick, huvudsaken är ju att råttan följer dig.

≧◔◡◔≦

emmeb
0

En sånhär har jag, köpt på Arken tror jag det var.

Klicker

bobbs
0

#15 Juste det så hette det. Kunde verkligen inte komma på det. Min mamma tränar sånt med hunden :P Satt i flera minutern innan jag bestämmde mig för att bara kalla det pinne.

AnneN
0

#18 hihi, även jag targettränar med min hund, fast jag har vänster hand som target istället för en targetstick (tycker det blir för många saker att hålla reda på, koppel, klicker, targetstick, godis, mm)

_**/Mvh Anne