Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 341 ggr
[FrejaGna]
0

Plugg-tips?

Suck… Ska egentligen plugga inför mitt massmedia prov i samhälle, men nu sitter jag här på RiF ändå.. Har någon några bra pluggtips? Skulle verkligen uppskattas av en disträ och lat gymnasiestundent! :( Tungan ute

(och ja, jag skrev inlägget i Off Topic! Skrattande)

KickanW
0

Jag brukar göra det till en mysig stund. Te, choklad, mysig musik, lite ljus… Och så stänger man av allt som kan störa (datorn t.ex, eventuellt klickar bort alla internetfönster om man ska skriva på datorn).

Och så bestämmer jag exakt hur länge jag ska sitta eller vad jag ska hinna med tills jag kan ta en liten rast på t.ex. tio minuter.

[FrejaGna]
0

bra tips! :P ska prova det, ta lite pepparkakor kanske :D

hus-musen
0

haha ja ska du plugga framför datorn så dra ur internetkontkten o släng ut den genom fönstret=)  sätt på lite bra musik, o ta en chipspåse eller några kakor o sätt dig i lugn o ro=) eller säg til dig sj att si oså långt måste du göra innan du kollar på något roligt=)

Qui dormit, non peccat

[FrejaGna]
0

hehe ja det blir svårt, speciellt med två små  söta råttor som sitter och tittar på en precis framför en (buren står framför skrivbordet) och är sugna på popcornen jag käkar xD

idaleck
0

Jag pluggar bäst om jag inte är hemma, haha. Det finns alldeles för mycket roliga saker att göra hemma när man ska plugga, till och med städning blir helt plötsligt jättekul! Och råttorna måååååste givetvis ut och springa precis när jag ska plugga….

Nej, jag stannar hellre kvar på skolan en extra timme för att få nånting gjort. Ibland åker jag ner till biblioteket på stan och sätter mig där. Lugn och ro och inget som stör. =)

Kickans mysstund låter jättetrevligt men det skulle nog inte funka för mig tror jag, jag skulle nog fokusera lite väl mycket på mysandet :P

Sen brukar jag plugga bättre när jag inte känner press, så prova att inte göra allt i sista minuten =)

En annan grej som hjälpte mig jättemycket till tentan jag hade this very day, var att skriva egna frågor som jag sen formulerade svar till. Det är skitbra om man ber någon förhöra en sedan.

Lycka till!

[FrejaGna]
0

tack! =) Vad var det för tenta om man får fråga? :) Och hur gick det?

havregryn
0

Jag hade tenta igår och har då spenderat senaste veckan till att försöka plugga in allt. Min taktik är att skriva allt som är värt att komma ihåg och veta på datorn, och sen skriva ut det och läsa tills hjärnan blöder ;)

Bästa tipset är ju att börja i tid! Vilket jag sällan gör. Går hyfsat ändå. Lägg upp en strategi. Plugga en-två timmar, sen paus!

Det är väldigt rent hemma hos mig inför tentor. Och hundarna blir väldigt välmotionerade också. *s*