Bädda?
Ska man ha något som råttorna kan bädda med? Isf vad?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tidningspapper kan man ha… eller fleecetyg.
Min blogg: SweGizmo.se

Till mina tidigare råttor hade jag dammfritt hö som de fick bädda med, är det något som kan rekomenderas? (De verkade iaf gilla det).
Är så många år sedan jag hade råttor och jag är idag medveten om att jag gjorde många fel på den tiden så därför kommer jag att bomba er med alla de frågor som dyker upp.
_**/Mvh Anne

hö kan innehålla insekter,löss o annat så höet ska helst frysas först så allting dör! jag använder toapapper,tidningspapper, tyg o sånt när mina ska bädda=)
Qui dormit, non peccat

Till hamstrar finns det vadd som de kan bädda med kan man ha det till råttor också?
_**/Mvh Anne
Nej, den där vadden är ondska även till de små hamstrarna och den ska inte in till råttorna… skräckhistorier om att den virat sig runt benet och strypt blodtillförseln så att dom trillar av är sanna….
Sorry om jag låter domedag men den där vadden är hemsk.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#5 tack för varningen, då ska jag absolut inte sätta in något sådant till dem
_**/Mvh Anne
bomull?
nä, fleece, handdukar och så vidare fungerar fint…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor