CAR
Vad är det?
Går det även på möss?
Har sökt på sajten men står endast om SDA.. eller är det samma?
Vad är symtom på detta?
Jag har inget sådant här utan jag är nyfiken och vill veta mer. Men vill ha förklarat på ett icke fackspråk..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

CAr-bacillus är en bacill som antingen ligger latent i kroppen på råttan eller så kommer den utifrån, jag har läst två olika om det!
det är itne samma sak som SDA! om en råtta har mycoplasma så kan CAR-bakterien göra saken värre, men jag tror inte att en råtta bara kan ha CAR. vet inte om de smittar till möss men det är ganska troligt då de är så pass lika. SDA kan både råttor o möss få iaf.
CAR visar väl sig som mycoplasma, som en förkylning, lunginflammation skule jag tro av det jag läst.
kan ha väldigt fel jjust nu, men jag tror att grodan skrev en artikel om CAR, du kanske kan fråga henne?
Qui dormit, non peccat

Cilia-Associated Respiratory Bacillus= CAR eller CARbacillus
Det angriper i första hand just luftvägarna och orsakar tex rossel och andra andningsproblem. Kort och gott är symptomen samma som vid förkylning. Ruggig päls, porfyrin i ögon och nos, snabb viktminskning, snedskalle, osv. CAR i sig själv är ganska oskadligt och vi har haft det i Sverige sen jag tror 80-90 talet. (Rätta mig om jag är fel ute.)
nu ska jag äta men kan skriva lite mer sen
Här kan man läsa lite om det.