TITTATITTA! Blocket... :(
Åh vad hemskt! det är en GPråtta som sälj för en krona! :(
Det är ju San, Dorkeys råtta.. Kan ingen fixa så att hon får komma till någon som vet hur man hanterar dessa?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Titta där! Och snälla hjälp till! :'(
#1 jag tänkte på att hon hette san och det gjorde maddes med men jag trodde det inte var sant! :O
Vad är en GP råtta? 
gå in på exotiska djur. det är där många gp ägare håller till.

Oh, my god. Nu har man sett den GP:n ute för många gånger alltså!
Älskar mina stora små vänner..

#5 jadu… :( verkligen för många ggr…
Tycker ändå det är fruktansvärt att sätta krav på att ett djur ska avlivas om det fått flytta för många gånger!

#7 nej inte direkt.. gps är kända för att vara känsliga gör runtflyttningar osv så avlivning är det humanaste!!
Qui dormit, non peccat
ja precis. en gp kan få hjärnblödning över endast stressen att flytta till en ny ägare. Hänt en gång för inte alls länge sedan. En gp råtta är väldigt kär i sin ägare och har jätte problem att byta eller tycka om mer än en i familjen.
De är även svåra husdjur som många skaffar för att det är ett tufft djur.
Sedan hur vet man att djuret får stanna eller kommer få ett femte hem? sedan 10 hem. var ska man sätta stopp?.
San är även inte hanterbar vilket gör att hon är svårare och kommer behöva kanske 2 år innan hon är tam. Hon har flyttat så mycket och har extremt mycket med sig i bagaget att jag inte tror någon nybörjare skulle klara av henne.
Om det blir en ny ägare så lär de säkert tröttna. Omplacera eller låta henne leva i bur resten av livet.
Bara jämföra hur många gp ägare som har kvar sina gp råttor. Då märker du hur stor chans det är att denne kommer omplaceras igen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
GP:s har verkligen blivit vandringspokaler bland sk "djurälskare", VARFÖR läser man inte på och ser till att man kan ta hand om dessa djur innan man skaffar dom :(
≧◔◡◔≦
#10 Många kanske tror de ska fixa det ändå, de kanske ej tror det är så jobbigt. Sedan ser de verkligheten då de har djuret hos sig och känner då de fixade ej detta. Varför inte åka hem till en uppfödare och sitta där och känna av, plocka med snälla men även de som är mindre snälla.
Jag tycker om GP men vill ej ha, jag känner jag är fel person för dessa.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
det kan vara svårt att plocka med en annans gp som är präglad på sin ägare. jag låter inte vem som hellst stoppa fram händena till min. Framförallt har han problem med män. Och jag tvivlar stark på att han kan bo hos nån annan. Han är för mammig för det.
Visst är det bra att man har skrämt folk lite i hur jobiga dessa djur är. Omplaceringar har sinat. Men det gör det svårt att hitta de bra ägarna, för det finns säkert många som skulle blivit bra ägare men backar ur för att de blir skrämda.

jo gp's verkar vara otroligt krävande djur, har dock inte träffat någon sj. var lite sugen på att skaffa en gp förut men det gick över då jag insåg arbetet med att äga en! o så har jag ju kille o tamråttor, samt en hund och 5 katter som gp måste stå ut med! kändes lite väl mycket!
Qui dormit, non peccat
Beror jätte mycket hur stort tålamod och passion man har för djur.
Jag visste knappt vad gp råttor åt när jag hittade min första på en tyskland mässa. Synd nog lärde jag mig väldigt fort ang deras sjukdomar och hur farligt det kan vara att importera en. Min noemi"nemesis" dog i monkeypox nån dag efter vi kommit hem. Som tur var spred sig inget till de andra djuren.
men sedan köpte jag en ifrån en bättre uppfödare. Det var när jag hade bokat Nemi som jag började hitta artiklar att läsa. Har suttit och gråtit bredvid buren för att jag inte fått sova. Jag har blivit biten väldigt illa flera gånger. saker, burar, lght har förstörts. Men jag älskar gp råttor ändå. Det bra överväger oftast det dåliga.
Men det krävs också att man orkar med allt j0bbigt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.