Normalt?
Jag fick hem 2 råtttöser i lördags och dom är hur söta och snälla som helst, lite blyga är dom i och för sig, men när dom väl kommer fram är dom väldigt nyfikna och börjar klättra på min hand. Men nu till min fråga. De sover mest hela tiden framförallt under dagen, de verkar lite mera aktiva mot kvällen, de kommer fram och äter och dricker, så det är jag inte orolig över men jag undrar om det är normalt att unga råttor sover mycket? Eller kan det vara att de har kommit till ett nytt hem? Tacksam för svar då jag är lite orolig.
P.s de är så söta när de sover.
De ligger och gosar med varandra och burrar in sig i varandras pälsar 

min nya pojk sover väldigt mycket på dagarna, men på kvällarna/nätterna är det full rulle=) det är nog rätt individuellt hur mycket råttor sover, jag har en vuxen hanne på över året som sover jämt typ!
om du försöker aktivera dem på dagarna genom att släppa ut dem osv så kommer de vara mer vakna på dagen! mina är som mest vakna från ca halv 4 på eftermiddagen till sena natten eftersom jag jobbar!
Qui dormit, non peccat
Jag har liknande gojjs med mina :) men det sägs ju att råttor är mest nattaktiva.. Dom väcker mig runt om 11 eller 8 med å pipa för de leker så. Sedan vid två sover dom fram tills 16. 17.. tänker inte så mycket på att de sover. Är mest deras beteende och ljud jag oroar mig för då jag e så mamig.