Rått köp..!
Hejsan!!
Nu är det såhär att det ska bli råttor för min del. Två pojkar, har hört att de luktar minst. Och vill ha så luktfria som möjligt.
Och jag har hittat en jätte snäll å söt rått hane på zoo affären i stan.
men även en jätte snäll privatuppfödd i Örebro på en djur affär där.
Kan man ha två rått hanar som aldrig träffat varandra ihop?? Eller kommer de slåss???

skulle inte säga att hanar luktar minst direkt. Hanar o honor har väldigt olika doft, men båda luktar, och jag skulle nog säga att hanar lukat mest.

Okeej.. Så det är honor som luktar minst alltså??
Men kan jag ha två helt olika hanar tillsammans eftersom de inte känner varandra..?

Ja om du sätter ihop dom på rätt sätt ska det inte vara nåt problem. men hur man går till väga överlåter jag till någon annan att förklara =)

Nååågon???

Du kan ju börja med att söka på forumet… ganska säker på att det dyker upp nåt om du söker på typ "introduktion" eller dyl..

Ahh.. :D Det kan jag ju göra.. :)

Det finns en artikel om introduktion tex :P under artikelfliken :D

de ska inte vara något problem att introducera hanar om de är bra avlade! men hur zooråttor är i temperament kan vara väldigt olika. men sök på artiklar under introduktion så hittar du en massa info o sen om båda är ungar så bör de inte vara några problem=)
de där med att honor o hanar luktar olika mycket är varierande! en del luktar mer andra mindre naturligtvis men jag tycker inte att de är nån större skillnad på doften mellan hanar o honor.
Qui dormit, non peccat
Jag tycker att hanar luktar faktiskt inte så mycket… Nästan ingenting alls.. men det är olika folk som har olika näsor då ;)

jo de är olika=) jag tycker att mina pojkar inte luktar nått alls nästan=)
Qui dormit, non peccat

Jag köpte mig två honor idag. Ska hämta dem nästa vecka, de va jätte snälla, fick hålla i dem. De va privatuppfödda av en som jobbar i zoo butiken så de va väldigt tama, å sen så håller de på med djuren så ofta de kan också.
Så nu ska jag hämta bur i helgen. Å råttorna nästa vecka. =) Ska bli kul kul kuuuul!!
Läser för fulla muggar här på forumet också så jag får massa info. =)