Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 616 ggr
empan-hampus
0

Vad är detta? =O

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla Elvis är helt röd runt ögat! =( Det är inte rött från ögat utan det lixom ser ut som om han tappat päls där… vad är det som hänt? Hoppas ni ser på ett ungefär på bilden vad det kan vara. Snälla tacksam för svar!

Kram Emelie

empan-hampus
0

Ingen ='(

SweGizmo
0

jag tycker inte det ser konstigt ut:s

Min blogg: SweGizmo.se

empan-hampus
0

Meen.. bilden är dålig x( Men han ser jätte konstig ut! Ska försöka få en bättre bild..

empan-hampus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liite bättre.. men han är ännu rödare än på bilden..

Beaver
0

Ajdå, blödning i ögat?

empan-hampus
0

Kan det vara tumör? =(

SweGizmo
0

jaha, ja, nu ser jag att det är konstigt. ser ut som en blödning i ögat ja…

Min blogg: SweGizmo.se

empan-hampus
0

Vad ska jag göra? =/ Hemskt vad dåligt med folk det va här inne..

MalinMalin
0

Ser ut som ett ökat tryck i ögat,som orsakat blödning…beror nog på som sägs här ovan på tumör som trycker på bakifrån Rynkar på näsan

Ta honom till veterinär och man kan försöka sänka trycket i ögat med speciella droppar som hjälper mot det,så kanske man kan hålla det i schack ett tag och få han att må bättre.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

hus-musen
0

tror på en blödning i ögat, ser inte ut som han har ögoninflammation. håller med de andra, de kan vara en tumör som trycker på bakom.

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

Jag tror jag kommer vänta.. om han visar några tecken på att han mår dåligt blir det nog avlivning.. Jag vill inte att han ska lida.

bobbs
0

#11 Varför vänta när du kan ta honom till vetten nu (i tid) och förhoppningsvis bota honom så att han slipper lida alls och ev. slipper avlivning?

Beaver
0

#12 Är det en Tumör bakom ögat så är det inte så mycket man kan bota. Trådskaparen gör väl som hon anser är bäst.

bobbs
0

#13 Jo, men om det nu är en tumör (vilket man ju kan hoppas att det inte är) så är det väl lika bra att gå till veterinären direkt och få diagnosen. Hon ville ju inte att Elvis skulle lida så då är det väl egentligen bäst att låta honom somna in innan den bli så stor eller orsakar så mycket problem att han lider av den?

Förhoppningsvis så är det inte så illa, men jag tycker att det brukar kännas bäst när man har en säker diagnos. Det är alltid lättast att handla utifrån vad man verkligen vet.  Har sjäv begått misstaget att vänta förlänge inna jag gått till veterinären, nu fick det inte så tragiska konsekvenser. Men jag kommer inte att göra om det!

hus-musen
0

#11 det kan vara en tumör, de kan vara en blödning orsakad av en skada utifrån, ögoninflammation, ögoninfektion osv. är det en infektion eller en inflammation så kan det botas med antibiotika.

istället för att vänta ut problemet så bör du uppsöka veterinär, de är lag på det till o med att man ska ta hand om sina djur. låt inte den stackaren plågas, är de en tumör så avliva honom innan han får problem av den, är de nått annat så kan antibiotika hjälpa.

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

Okej jag får väl gå till veterinären då.. =)