Världens chock!
Nu ska ni få höra!
För inte mer än en timme sedan låg jag och sussade sött i min säng när jag kände något röra vid min axel. Jag antog att det var katten E.T. som ville säga godmorgon så jag vände mig för att klappa den söte. Men nej, inte var det en katt inte, för inte en sekund senare kände jag hur små, små tassar klättrade över mig! Jag kunde inte tro det. Jag bara stirrade morgonblindt på Kola i flera sekunder innan jag fattat att hon rymt från buren!
Personlig panik utbryter. Och jag bara vet att Mögel måste vara uppäten av någon av de fyra vuxna, ickevegetarianerna, katter som bor i huset, varav en är en riktig jaktkatt som brukar spendera sina dagar liggades framför buren och bara önska att de skulle försöka ta sig ut! Jag förväntar mig att hitta resterna av en söndertuggad svans på vardagsrummet, som så många andra gnagare slutat sina dagar i detta hus.
Men så hör jag ett rassel bakom garderoben.
Tack och lov är mina råttor sämre på att gömma sin än kattungarna här hemma så med mina nyligen utvecklade jaktkunskaper av små, fjuniga djur så fångar jag in det lilla monstret!
Och jag lagar buren och burar in de små bovarna. Inte lite kaxiga hade det varit under natten häller… De måsta ha återvänt hem flera gånger för inne i buren låg sudd, snoddar och vad jag misstänker är en mumifierad mördarsnigel… Jo och en Panteripastill…
Illa…
(Hur Kola tagit sig upp på sängen för att underrätta myndigheterna är även det ett mysterium… En riktigt hög säng!)
hhah^^ råttor är otroliga
Min blogg: SweGizmo.se
Vad läskigt att råttorna kutade runt fast katterna finns där också ;O
Mvh Nathalie
Vilken tur!!!
Men råttor är väl inget katter ger sig på i första hand? Har någon gång någonstans läst (kan inte minnas var, dvs har jag inga källor, men kan nog leta upp) att råttor rör sig lite "fel" för att katter ska vilja jaga dem. Medans tillexempel möss som rör sig på ett annat sätt är mycket mer jaktvänliga för katter. Rätta mig om jag har fel. :P

aa, snacka om tur!!
#3 det du säger kan nog stämma, iaf verkar min katt tycka att mössen är intressantare än råttorna. Han går alltid fram till musburen och pressar nosen mot den, medan han ignorerar råttorna totalt =O, även om råttorna är uppe och springer, och mössen ligger och sover, gömda i sitt hus :P
Jag skulle nog säga att min ena katt är intresserad iaf :) Hon sitter där nästan varje kväll och tittar på dem. Och hon har aldrig dragit sig för att släpa hem både fåglar, sorkar och småråttor… :( Väntar bara på den dagen jag hittar ett fällt rådjur på altanen.. :P Sen kan jag nog tro att det kanske finns vissa djur som är roligare än andra.
Don Vito (katten) har en förkärlek för fåglar
jag tror att en katt föredrar möss framför råttor, med mest pga storleken.
Men detta gäller inte alla katte, min mammas katt släpar hem harar, så en råtta hade nog inte vart helt omöjligt. Därimot min och killens katt skulle nog aldrig våga ta en vuxe råtta, han har fått spö av min ena råtta bland nnat, så nu kollar han bara in bebisen… hehe..
Min blogg: SweGizmo.se

Vet att syrran till min första råtta jagade katten där den hamnade
Mia//