Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 495 ggr
Liingefors
0

I lekstugan....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en lekstuga i trädgården här hemma utanför mitt rum och funderar på att röja ut allt och ställa in råttburen där inne och göra det mysigt kan man göra det tror ni, är det en bra ide? Jag ska isånnafall sätta kuddar och filtar överallt i stugan och sätta upp lampor och göra det jätte mysigt! buren är ganska stor men den går in och så. För om jag gör så så kommer det inte lukta inne och jag kommer ju förståss va med dom lika mycket som jag är med dom nu!

Allamej
0

Blir det inte lite kallt på vintern?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Liingefors
0

1# det var det jag också tänkte på men då kanske man kan ta in dom. eller så kan jag issolera för stugan är rätt så fin ändå!

hus-musen
0

de räcker inte med att isolera lekstugan, de behövs en extra värmekälla oxå, annars kommer de att bli kallt på vintern..

Qui dormit, non peccat

Liingefors
0

ok

SweGizmo
0

Det måste vara runt 18-21 grader hela tiden och inga drag någonstans.

Min blogg: SweGizmo.se

bobbs
0

#5 Oj jag måste vara en riktig höns mamma, jag vill helst att det ska vara 23 grader eller över i rummet jag har mina råttor i >_< Kan dock bero på att jag själv är så j*vla frusen, är livrädd för att de ska bli förkylda!

Liingefors
0

jag ska börja renovera där nu och bara ha dom där på sommaren!

SweGizmo
0

23 grader går också bra, men har för mej att dem inte ska ha över typ 25? (osäker)

Min blogg: SweGizmo.se

skojvivi
0

#5: Stämmer inte? Alla gnagare ska ha plusgrader (minst 0 grader), men inget krav på att det ska vara rumstemperatur (18-21 grader som du sa). Iaf om jag tolkar L80 rätt.

Däremot har du rätt i att djuren inte får vistas där det är drag.

hus-musen
0

#9 nej det finns väl egentligen inga temperatursregler vad jag hittat men att hålla en temp på mellan 18-23 grader är rätt bra om du vill undvika sjuka råttor. våra tamråttor är klenare i immunförsvaret än de vilda, så de blir lätt förkylda.

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Ja, gud ja, så fort det bara blir lite kallare här hemma så märks det på råttorna. Jag vill ha det varmt hemma!

Men är det inte möjligt att dra in el i lilla stugan då? :P Du kanske kan ha en liten fotogenkamin annars!(om det nu finns till så små utrymmen) Men då måste du ha koll så att den håller bra temperatur. För varmt är ju inte så skönt det heller!

Nä, men du kan ju ha dem där när du är med annars. På dagarna på sommaren är det nog inga problem. Men även sommarnätter kan vara riktigt kalla.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se