Huvva!
Jag hatar verkligen råttkoppel el råttsele… Vad fasten… Herregud. När det är stora djur som hundar är det en sak. Men råttor…!
(Ni behöver inte hålla med mig)
Men om man går ut med råttor och dom blir skrämda och springer iväg skulle du nog vara väldigt glad om dom hade en sele på sig.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Så om du går ut en stund med dina råttor så vill du alltså att de ska smita? Skumt.

Nej det vill jag inte… men alltså man kan väl passa dom på något bättre sätt än att ha de i sele…
men varför tycker du inte om sele då min råtta som jag har gått ut med hade inte så mycket emot den han ville endå bara upp till mig så… :)

Oki. Men visst är det såhär? Vissa råttor gillar det, andra inte…

#5: Men det är ju samma med hundar? Vad är det då för skillnad liksom?

Tack för alla kommentarer. Nu jag jag insett att det är okej med sele om det inte händer aaaallt för många gånger…

#7: Så om jag tar ut mina råttor i sele när vädret tillåter så är jag en djurplågare? Hmm…

Neej!

#10: Men du skrev ju att det är okej om man inte tar ut dem allt för många gånger?
Mina råttor får vara ute i sele när det är lagom varmt ute, och det är ofta. De bryr sig inte ett dugg om selen och är jätteglada när de får springa ute…
håller med nutiz^^
Sele är helt klart det näst säkraste om man vill ta med sina råttor utomhus. Det allra säkraste är ju att ha dom i en transportbur eller liknande.. Men då försvinner ju nästan hela poängen med att ta med dom ut, tycker jag. :)

OKEJ! SELE ÄR JÄTTEBRA!!!!!
Du säger att folk inte behöver hålla med dig och när de inte gör det blir du irriterad? :P
efter att man hört om riktigt tama råttor blivit skrämda och försvunnit och aldrig setts till igen så tycker jag sele är en väldigt bra sak. jag skulle inte våga ha mina sötnosar ute utan en sele, skulle någon försvinna skulle jag bli förstörd.. vänjer man dem vid selar är det oftast inga större problem att ha på dem sele.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Nej jag blir inte irriterad, men ni har fått mig att ändra er med era bra poänger. För man vill ju inte att dom ska smita…

du kanske skulle at och fundera lite mera sj innan du kommer med påståenden som du visserligen tycker är sanna.. spelar ingen roll hur tam en råtta är,det kan fortfarande dyka upp rovfåglar, katter, hundar eller korkade småungar som springer fram o ska klappa.. även den tamaste råtta kan bli panikslagen och försvinna. jag har mina på axeln oftast men jag har även koppel om vi ska gå långt eller där jag vet att det finns just de inslag jag nämde ovan. det är inte djurplågeri utan ett skydd helt enkelt.
Qui dormit, non peccat

Ja, husmusen. Det var jättelängesen jag skrev Huvva-inlägget och sen jag har läst på lite om råttselar så har jag fattat. Jag funderar faktiskt på att köpa! Hur sätter man på dom?
Vad jag har fattat det som så är wilmar 028 väldigt ung och kanske är lite osäker på hur han ska skriva och vad andra tycker. Det kanske var lite klumpigt skrivet av honom tidigare men nu verkar han i alla fall ha förstått att sele till råttor är bra.
Ge denna kille en chans, det är inte alltid lätt att vara en ny råttälskare.
#19 Början av denna tråden är över ett år gammal. Att han inte har samma åsiker då som nu är kanske inte jätte kontigt?
Hmm förlåt men jag hänger nog inte riktigt med på vad du menar bobbs. *trög som vanligt* :D
#21 Fattade inte heller först. Tog sitt lilla tag innan jag fattade att det var ett år sedan :)
ah ok, jaja strunt samma. Saken är ju gammal och killen har ändrat sig tack och lov :D