Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 697 ggr
skogshallon
0

Tecken?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag har förstått hjälpsamma folket rätt så är min lilla Kamel en Black Striped liten råtta! Eller??? Obestämd Syns kanske inte så bra på denna bild, men det mörka går längs hela ryggen, svansen är däremot vit (om det spelar roll på något sätt)

KickanW
0

Black striped roan, yes :)

hus-musen
0

jaopp han är black striped roan=) hade han haft det svarta ner över sidorna så hade han varit en husky.svansfärgen spelar ingen roll vad jag vet..

Qui dormit, non peccat

skogshallon
0

Hur tusan kan ni se att han är en roan????? *imponerad* Är det för att han är mer grå än svart? Kommer han att blekas ännu mer?

Allamej
0

Han är tecknad i ansiktet, och ja, han kommer att blekas mer :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Razzo
0

#3: Det är hans teckning, har har det typiska upp och nervända V:et i pannan som känneteckar Roan. Och han kommer antagligen blekas mer. :)

skogshallon
0

#5 Aha….Tack Razzo! Jag trodde att roan ENDAST hade med blekningen att göra, inte att det var själva teckningen.

skogshallon
0

Förlåt!! Naturligtvis inte bara tack till Razzo, utan till er ALLA som lär mig mer och mer hela tiden!

hus-musen
0

de flesta roans har de upponervända v-et i pannan! men som du kanske såg i tråden Roan uppfödning någon? så har jag en roan med pannfläck=) men som sagt de flesta roans har v i pannan annars märks de ganska tydligt när råttan börjar blekas=)

Qui dormit, non peccat

Allamej
0

roan är blekningen och bara blekningen… men bara husky och striped kan vara roan :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

skogshallon
0

#9 Ännu en gång ett svar från Allmej som skingrar alla frågetecken på ett glasklart sätt!! Skrattande

Razzo
0

99% av alla Husky och Striped är Roan och kommer att blekas. Teoretiskt behöver de inte vara Roan men i praktiken är det nästan alltid så. :)